کد خبر 252570
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸

ثبت بیش از ۲ هزار تخلف امتحانات در سال گذشته/ حوزه امتحانات به سیگنال‌یاب‌ها تجهیز می‌شوند

ثبت بیش از ۲ هزار تخلف امتحانات در سال گذشته/ حوزه امتحانات به سیگنال‌یاب‌ها تجهیز می‌شوند

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با اشاره به ثبت بیش از ۲ هزار تخلف امتحانات در سال گذشته، گفت: به‌هیچ عنوان امکان لو رفتن سوالات امتحان نهایی وجود ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، محسن زارعی، رئیس مرکز ارزش‌یابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش در نشست خبری امروز اظهار کرد: سالیان طولانی مبنای ما کتاب بود اما ارزش‌یابی بر مبنا کتاب نیست. به دنبال آزمون نهایی ۱۴۰۲ مبنای امتحانات بر کتاب بازگشت و این امر دستاورد بزرگ است.

وی با بیان اینکه آموزش غیر حضوری در سال‌های کرونایی باعث ایجاد خلا و مشکلات شد؛ تصریح کرد: مشکلات درسی الان دانش آموزان به علت آموزش غیر حضوری در دوره کرونا است. چرا که در آن زمان پایه‌ دانش آموزان تضعیف  شده است.

رئیس مرکز ارزش‌یابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه در مرحله طراحی سوالات  طراحان چند روز قرنطینه هستند و بدون هیچ گونه ارتباطی هستند، تاکید کرد: پشتیبانی از آزمون‌های نهایی صورت می‌گیرد، حدود ۲ میلیون شرکت کننده وجود دارد که برای این موضوع همه دستگاه‌ها هماهنگی لازم را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل حفاظت آزمون، مصوبه شورای عالی امنیت کشور را دارد، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های امنیتی و خدمات رسان در ایام امتحانات نهایی وظایفی را بر عهده دارند.

زارعی با بیان اینکه تأمین امنیت آزمون‌ها بر عهده وزارت کشور و استانداران است، ادامه داد: با رصد فضای مجازی و شبکه‌هایی که قصد سودجویی و ترویج رفتارهای متقلبانه دارند برخورد لازم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تأمین امنیت حوزه‌های آزمون توسط فراجا انجام می‌شود، یادآور شد: در حوزه‌هایی که دانش‌آموزان حضور دارند نیازی به حضور فراجا نیست، در حوزه‌هایی که مخصوص بزرگسالان است، حضور فیزیکی فراجا لازم است و شاهد آماده باش امنیتی نیروهای انتظامی و پایداری آب و برق در روزهای برگزاری آزمون و پایداری اینترنت در حوزه‌های تصحیح نیز خواهیم بود.

رئیس مرکز ارزش‌یابی و تضمین کیفیت نظام آموزش‌وپرورش با بیان اینکه تامین امنیت امتحانات نهایی برعهده نیروهای فراجا قرار گرفته است، تاکید کرد: فراجا در حوزه‌های آزمون بزرگسالان تامین امنیت را برقرار می‌کند.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: همه حوزه های اجرا مکلف به داشتن دوربین مداربسته، دستگاه‌های آشکارساز و سیگنال یاب مورد نیاز هستند و اگر حوزه‌ای ندارد باید اعلام کند که قادر به تهیه آن نیست تا حوزه جابجا شود.

زارعی همچنین گفت: سوالات باید در روز آزمون تکثیر شود و باید دستگاه تکثیر پرسرعت در مدرسه وجود داشته باشد. ۲۴۵ جلسه آموزشی برای عوامل اجرایی برگزار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha