کد خبر 252460
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴

وزیر علوم خبر داد؛

استخدام یک روزه اساتید در دانشگاه‌های غیرانتفاعی

استخدام یک روزه اساتید در دانشگاه‌های غیرانتفاعی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از استخدام یک روزه اساتید در دانشگاه‌های غیرانتفاعی خبر داد و گفت: چه ضرورتی دارد که دو وزارتخانه علوم و بهداشت ۷۵ رشته مشترک داشته باشند.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بازبینی که باید صورت گیرد و نوع نگاه به دانشگاه‌های غیرانتفاعی باید متفاوت باشد، افزود: باید به جایی برسیم که ملاک رفتار ما قانون باشد. جوامع را با قانون می‌شود مدیریت کرد نه توصیه. هر دانشگاه یک اساسنامه دارد اگر بخواهیم ساماندهی آموزشی عالی را منصفانه رعایت کنیم باید به قانون عمل کنیم و اگر قانون خوب نباشد باید آن را اصلاح کنیم. به عنوان مثال دانشگاه پیام نور باید براساس اساسنامه پیش برود و هرجا از اساسنامه خارج شد باید به قانون برگردد.

وی افزود: در برنامه توسعه هفتم هم آمده چه ضرورتی دارد که دو وزارتخانه علوم و بهداشت ۷۵ رشته مشترک داشته باشند. اینها نشان می‌دهد باید یک جاهایی به قانون بازگردیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در دانشگاه غیردولتی باید قانون را بازنگری کنیم. برای دانشگاه غیردولتی اگر می‌خواهیم به مردم فشار نیاید و اگر می‌خواهیم هزینه دانشجو زیاد نباشد، باید بگوییم ما از شما همان اساتید و شیوه دانشگاه دولتی را نمی‌خواهیم شما می‌توانید از بازنشستگان استفاده کنید، شما می‌توانید برای یک روز استاد استخدام کنید برای دو روز استاد استخدام کنید.

وی در ادامه تاکید کرد: خیلی فارغ التحصیلان ارشد و دکتری داریم که مثلاً خانم خانه‌دار هستند یا در بخش خصوصی کار می‌کند ولی دوست دارند کار علمی هم انجام دهند، بنابراین پژوهشگران مستقل را مصوب کردیم یعنی کسی که فارغ التحصیل ارشد و دکتری است، می‌تواند طرح پژوهشی بگیرد.

زلفی‌گل همچنین گفت: قوانین موجود وحی منزل نیست می‌توان آنها را به روز کرد. اگر قرار باشد حقوق همه اساتید مثل هم باشد عدالت نیست برای همین‌پایه های تشویقی را ۶۰ مورد ایجاد کردیم، هر استادی برپایه ظرفیتی که دارد از پایه‌های تشویقی استفاده کند که این پایه‌های تشویقی قانون مجلس نیز شد. استاد ما می‌تواند الان با پایه ۹۰. ۱۰۰ یا ۷۰ بازنشسته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha