کد خبر 251532
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶

وزیر فرهنگ در حاشیه نشست هیات دولت:

 نمایشگاه کتاب امسال برای اولین بار در ۱۵۰ هزار متر برگزار می‌شود

 نمایشگاه کتاب امسال برای اولین بار در ۱۵۰ هزار متر برگزار می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: نمایشگاه امسال برای اولین بار در ۱۵۰ هزار متر در حال برگزاری است و بیش از ۲۵ کشور حضور فعال دارند و هزاران ناشر در نمایشگاه حضور دارند. 

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه، در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: از امروز شاهد آغاز نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلی تهران هستیم و از همه شما دعوت می‌کنیم در این نمایشگاه حضور یابید.

وی ادامه داد: نمایشگاه امسال برای اولین بار در ۱۵۰ هزار متر در حال برگزاری است و بیش از ۲۵ کشورحضور فعال دارند و هزاران ناشر در نمایشگاه حضور دارند. عدالت فرهنگی از موضوعات مهم است، هر فرد ایرانی در هر نقطه از کشور می‌تواند با ورود به سامانه مربوطه با تخفیف خرید کند و به‌صورت رایگان کتاب در منزل تحویل بگیرد سال گذشته بیش‌از ۲ میلیون نفر از این طریق کتاب دریافت کردند و امسال هم این کار ادامه دارد که پیش بینی می‌کنیم با استقبال مردم مواجه شود و این محل وفاق وگردشگری فرهنگی است. برنامه های متنوعی برای نمایشگاه پیش بینی شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد در ادامه اظهار کرد: از ۲۷ اردیبشهت اعزام به حج واجب را خواهیم داشت و بیش از ۸۷ زائر ایرانی حضور خواهند داشت؛ دولت با تمهید همه مقدمات تلاش دارد یک حج با رویکردی که رهبرانقلاب فرمودند برگزار شود.

اسماعیلی همچنین در خصوص روند تدوین سند ایجاد شهر جهانی صنایع خلاق گفت: در سند تحول دولت مردمی و در ۵ رویکرد کلان موضوع توجه به صنایع خلاق فرهنگی را اولویت خود قرار دادیم؛  با مصوبه ای که انجام شد و رئیس جمهور ابلاغ فرمود در حال تدوین اساسنامه مجموعه شرکت شهرهای دانش بنیان و صنایع خلاق فرهنگی هستیم‌. تلاش می کنیم اساسنامه را تا اوایل خرداد به تصویب شورای هنر رسانده و کارهای اجرایی آغاز شود. 

ادامه دارد...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha