کد خبر 251404
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴

کولیوند مطرح کرد؛

آماده بودن ۲۳ بالگرد هلال‌احمر برای پرواز/ برگزاری برنامه‌های مختلف ملی و استانی در هفته هلال‌احمر 

آماده بودن ۲۳ بالگرد هلال‌احمر برای پرواز/  برگزاری برنامه‌های مختلف ملی و استانی در هفته هلال‌احمر 

رئیس جمعیت هلال احمر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: امسال هفته هلال را از امروز شروع می‌کنیم و برای هر روز یک نام گذاشته شده است. 

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح امروز ۱۸ اردیبهشت ماه به مناسبت آغاز هفته هلال احمر برگزار شد اظهار کرد: امسال هفته هلال را از امروز شروع می‌کنیم و برای هر روز یک نام گذاشته شده است.

وی افزود: امروز ساعت ۱۷ در دریاچه خلیج فارس مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای جمعیت هلال احمر را داریم و هر روز در این محل یک‌مانور در خصوص ماموریت های هلال احمر خواهیم داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اجرای پویش خون در این هفته گفت: روز آینده نیز همایش بزرگ ملی را به مناسبت روز دوم این هفته که روز جوانان است با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌کنیم و هماهنگی شده برج آزادی، برج میلاد و پل طبیعت نیز به رنگ هلال احمر دربیاید.

کولیوند بیان کرد: روز سوم نیز در گلزار مطهر شهدا حضور خواهیم داشت و یادواره شهدایی در گلزار شهدای استان اردبیل برگزار می‌شود و در شهر قم نیز ۱۵۰۰ نفر از بانوان جمعیت هلال مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی افزود: بانوان نقش زیادی در جمعیت هلال احمر دارند و ما روز چهارم این هفته را به بانوان، که طلایه داران امید هستند اختصاص داده‌ایم. روز پنجم نیز  افتتاحیه‌های ملی، محلی و منطقه ای خواهیم داشت؛ مرکز هوشمند و پایش تحلیل داده هلال احمر در این روز افتتاح خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: روز ششم نیز به آموزش اختصاص داده شده گفت: روز هفتم نیز به عنوان روز بین المللی تعیین شده و مباحث بین المللی ما در این روز با حضور نماینده فدراسیون صلیب سرخ مطرح می‌شود و اختتامیه مراسم‌ها نیز در ارومیه برگزار می‌شود.

کولیوند بیان کرد: برای اربعین حسینی آمادگی کامل داریم و اقدامات خوبی انجام شده است. 

وی افزود: مجمع و شورای عالی جمعیت هلال احمر در این ۳ سال به موقع برگزار شده ‌و مصوبات بسیار خوبی داشته است و اعضا بسیار همراه هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در زمینه لجستیکی و خودرویی سازمان امداد و نجات نیز اقدامات خوبی انجام شده است و امروز ۲۳ بالگرد ما آماده پرواز است و ۳۰۰ آمبولانس نیز خریداری کرده‌ایم که از گمرک ترخیص شده‌اند.

کولیوند بیان کرد: سال ۱۴۰۰ از یک پایگاه امدادی کوهستان بازدید داشتم، امدادگران امکانات و تجهیزات لازمه را نداشتند و امروز تجهیزات به صورت کامل برای امدادگران تکمیل شده است.

وی افزود: مراکز خارج از کشور ما از نظر کیفیت توسعه پیدا کرده و سعی کرده‌ایم توانمندی های جمهوری اسلامی را در این بیمارستان ها به رخ جهانیان بکشیم و مرکز تاجیکستان ما نیز بعد از ۷ سال راه اندازی شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه طبق گفته مسئولان صلیب سرخ ما جز ۵ کشور برتر هستیم گفت: در زلزله ترکیه اولین کشوری که وارد شد ما بودیم و عالی‌ترین نشان و مدال فداکاری خدمت به ما داده شد.

کولیوند بیان کرد: در سیل سیستان و بلوچستان ما به بیش از ۴۸۰ روستا خدمات رسانی کردیم و ما کمک رسانی های خود را تا زمانی که نیاز باشد انجام می‌دهیم. روستاهایی که آب گرفته باشد به کمک بیشتری نیاز دارد و هر موردی وجود داشته باشد را رفع خواهیم کرد و بیشترین پرواز بالگردهای ما در سیستان و بلوچستان بوده.

وی افزود: در امارات همزمان سیل آمد و ۵ روز تعطیلی داشتند، هیچ فیلم و عکسی نگذاشتند پخش شود و بعد از ۵ روز برخی خودروها هنوز داخل گل گیر کرده بودند، اما ما در امداد رسانی خوب کار کردیم و در سیل اول سیستان هیچ فوتی نداشتیم، اما تصاویر پاکستان را به عنوان فوتی های سیستان پخش می‌کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: دوره خبرنگاری در بحران را بعد از هفته هلال برنامه ریزی خواهیم کرد. در زمینه حج نیز عملیات ما از ۲ روز قبل از حضور زائران تا پایان حضور زائران ادامه دارد و درمانگاه و بیمارستان‌های صحرایی آمادگی کامل دارند.

کولیوند بیان کرد: عملیات ما برای اربعین حسینی از اول ماه صفر شروع می‌شود و تا روز پایانی حضور زائران ادامه دارد و همکاری خوبی با دستگاه های مختلف عراق داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha