کد خبر 251399
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳

سردار سلامی:

عالم استکبار برای سیطره بر جهان اسلام حد و مرزی نمی‌شناسد

عالم استکبار برای سیطره بر جهان اسلام حد و مرزی نمی‌شناسد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مرزهایی که کشورهای اسلامی را از یکدیگر جدا کرده و به آنها هویت سیاسی مستقل می‌بخشند، هرگز سیاست استکبار را از هم جدا نمی‌کند، گفت: عالم استکبار با محوریت آمریکا، برای سیطره بر جهان اسلام هیچ حد ومرزی نمی‌شناسد.

به گزارش گروه سیاسی حیات، سرلشکر پاسدار حسین سلامی امروز - سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه - در آیین گرامیداشت چهلمین روز شهادت مستشاران نظامی ایران در کنسولگری کشورمان در سوریه اظهار داشت: امروز اربعین هشت ستاره درخشان و جوانمرد باغیرت است که برای دفاع از حریم اسلام و عزت مسلمانان و نجات جهان اسلام از سیاست غرب با محوریت آمریکا، هجرت را مقدمه جهاد خود قرار دادند و از خانواده خویش دست کشیدند و در جست و جوی رضوان الهی میدان جهاد را برگزیدند و سرانجام به آنچه که در جست و جوی آن بودند نائل شدند.

وی ادامه داد: سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی فرمانده استوار و اسطوره ماندگار سپاه اسلام و سردار شهید محمدعلی حاج رحیمی یک سردار وارسته، نجیب، متواضع و پرتلاش بود.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: همچنین پاسدار شهید مدافع حرم حسین امان‌اللهی، پاسدار شهید مدافع حرم محسن صداقتی، پاسدار شهید مدافع حرم علی آقابابایی، پاسدار شهید مدافع حرم بهروز واحدی، پاسدار شهید مدافع حرم سید عباس صالحی روزبهانی، جوان پایدار شهید مدافع حرم سید مهدی جلادتی دیگر افرادی بودند که در این حادثه تروریستی به شهادت رسیدند.

سردار سلامی با بیان اینکه فلسفه و رسالت عمیقی که در ورای شهادت این فرزندان از جان گذشته اسلام وجود دارد، رسالتی عظیم است که در امتداد رسالت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران قرار دارد، یادآورشد: با مشاهده صحنه تحولات جهان در می یابیم مرزهایی که کشورهای اسلامی را از یکدیگر جدا می‌کنند و به آنها هویت سیاسی مستقل می‌بخشند، هرگز این مرزها سیاست استکبار را از هم جدا نمی‌کند. عالم استکبار با محوریت آمریکا، برای سیطره بر جهان اسلام هیچ حد ومرزی نمی‌شناسد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هدف اصلی انقلاب احیای مجدد عظمت اسلام در عصر حاضر و نجات امت اسلام از بردگی طاغوت بود، گفت: قتال در راه آزادی مظلومان مسلمانی که تحت سیطره اشرار عالم قرار دارند برای ما که پاسداران انقلاب اسلامی هستیم جذاب ترین، مطلوب ترین و زیباترین مسئولیت و ماموریت است.

وی ادامه داد: آمریکا همه مسلمانان را در یک هویت واحد و یک ساختاریکپارچه در شخصیتی متصل به هم و پیوسته می بیند. آرایه ای متصل و به هم پیوسته و تفکیک ناپذیر از هویت های دینی و اسلامی که دنیای غرب و جهان اسلام به واسطه همه استعدادها و ظرفیت های پایان ناپذیر در این جغرافیای مهم عالم به دنبال یک سیطره کامل است.

سردار سلامی اضافه کرد: او همه جهان‌ اسلام را یکپارچه هدف قرار داده است. ایران، عراق، سوریه، لبنان، یمن و سایر بلاد اسلامی برای او نام هایی متوقف کننده سیاست‌هایش نیست. می‌خواهد بر همه مسلمانان سیطره یابد و هویت فرهنگی آنان را غارت کند. دین را از آنها بستاند. آنان را با فرهنگ غرب عجین کند و ثروت مادی مسلمانان  را به یغما ببرد و جغرافیای جهان اسلام را سکویی برای ارتقای تراز قدرت جهانی خود قرار دهد.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه همه مسلمانان سرنشینان یک کشتی هستند، گفت: ما به هم پیوند داریم، اگر دشمن اسلام بتواند در یک سرزمین اسلامی رخنه کند او این رخنه را توسعه خواهد داد همه جا باید راه نفوذ استکبار مسدود شود. جایی نباید برای رخنه کفار به منظور تسلط بر مسلمانان و مومنان باقی بماند و این منطق ما است.

وی با بیان اینکه چرا ما در شرق مدیترانه راه را بر دشمن می‌بندیم و پیشانی جبهه را وسیع می‌کنیم تا دشمن را در جبهه طولانی به گسترش بیش از حد وادار کنیم تا دشمن مان تجزیه شود و چرا باید سرزمین‌های اسلامی باید میدان جهاد و شهادت علیه مستکبران باشد، افزود: ما  دارای سرنوشت مشترک، دشمن مشترک، آرمان مشترک و یک کتاب مشترک هستیم و نمی‌توانیم جدای از هم زندگی کنیم.

سردار سلامی ادامه داد: اگر دشمن بتواند ما را از هم منفصل کند یکی یکی مسلمانان را از پای درخواهدآورد. وحدت امت اسلام برای جلوگیری از نفوذ دنیای استکبار و ذلت مسلمانان است. ما از امیرالمومنین (ع) دریافته ایم که جهاد بابی از درهای بهشت است که به روی بندگان خاص خود باز می شود. اگر مسلمانان لباس جهاد را از تن درآورند و میدان جهان را ترک کنند و در مقابل مشرکان و منافقان و کفار عقب بنشینند خداوند بر این قوم لباس ذلت می پوشاند.

فرمانده کل سپاه گفت: این مبارزه چهل و شش ساله انقلاب اسلامی با اشرار و طاغوت های عالم بر سر همین حقیقت است که مسلمانان و سرزمین های آنها نباید جولانگاه مشرکان و کفار و منافقان باشد. این مبارزه ای است برای عزت اسلامی و استقلال مسلمانان و پیشرفت آنها و شکوفایی فرهنگ و تمدن اسلامی و بازگشت به عصر طلایی اسلام است.

وی با بیان اینکه این جغرافیای عظیم و پرتاثیر که می تواند هر قدرتی بر آن مسلط شود و یک قدرت جهانی شود در اختیار مسلمانان است، افزود: موقعیت های برتر جغرافیایی به مسلمانان مزیت سیاسی می بخشد و آنها را در اقتصاد جلو می راند. به فرهنگ آنها اسم شکوفایی و ترویج و رونق می بخشد و باید از سرمایه‌ها و ظرفیت ها و موهبت ها و هویت‌های خود دفاع کنیم.

سردار سلامی با بیان اینکه این برادران، گلچینی از این گلستان پر از لاله های معطر و صدها شهیدی است که به عنوان مدافعان حرم در صدها کیلومتر از این سرزمین به شهادت رسیدند و پیکر بعضی از آنها هنوز بازنگشته است، ادامه داد: آنها اسناد حجت آفرین ما برای اثبات صدق وعده خود در موضوع پایبندی به اسلام و مسلمانان هستند.ما نمی توانیم زیر ستم زندگی کنیم، این اسارت و بردگی است و شایسته مسلمانان نیست.

فرمانده کل سپاه گفت: رسالت اصلی نیروی قدس پر کردن زوایای نفوذ دشمن به درون جهان اسلام است و ما این کار را با افتخار انجام می دهیم. در این صورت هم از فضای بزرگ امنیت ملی کشور خودمان و هم از امنیت و عزت سایر مسلمانان دفاع کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: ارمغان حضور استکبار در جهان اسلام چیزی جز ویرانی شهرها نیست. به لبنان، سوریه، فلسطین، یمن، افغانستان نگاه کنید، هرکجا اینها پای گذاشتند فقر، آوارگی و کشتار و حملات شبانه حتی به عروسی ها انجام دادند اینها فقط می‌توانند بکشند و قتل عام کنند و پیکر مسلمانان را زیر خروارها آوار دفن کنند. اینها فقط می توانند به قلوب مردم مسلمان حمله کنند و فضای غم آلودی برای جهان اسلام بسازند.

سردار سلامی گفت: به صحنه های جنایات غزه نگاه کنید. این چهره واقعی تمدن غرب است که می خواهد در پدیده جهانی شدن این فرهنگ را به تمام جهان منتقل کند که بی رحمی، شقاوت، جنگ، فتنه، آتش و خون عناصر اصلی هویت فرهنگی دنیای اسلام است که این وضعیت برای ما قابل تحمل نیست.

فرمانده کل سپاه افزود: این سرداران بزرگ و پاسداران جوان که پرچم آنان را گرفتند و راه این مردان صاحب غیرت را طی کردند. برخی از آنها ۴۶ سال لباس جهاد را از تن درنیاورند همانطور که حاج قاسم هم این کار را انجام داد.تپه به تپه، بیابان به بیابان، خیابان به خیابان دشمنان را تعقیب کرد ، آنها را فراری داد و آتش های آنها را خاموش کرد و این مردان رفتند تا همان رسالت عظیم را ادامه دهند. اینها برای آرامش امت، جان و خانواده‌های خود را فدا کردند. جهاد کردند آنگونه که خدا گفت.

وی تاکید کرد: هیچ چیزی جز شهادت در راه خدا برای این مردان مثل حاج رحیمی، علی زاهدی و جوانانی که این زنجیره به هم پیوسته جهاد را کامل کردند نمی تواند پاسخگوی این همه روح و حریت و غیرت باشد.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه عمر دشمنان رو به زوال است، گفت: طوفان الاقصی پیکره رژیم صهیونیستی را تا مرز مرگ مغزی پیش برد و آنها را تا التهاب دایمی غرق کرد و نشان داد که این رژیم چقدر آسیب پذیر و بیت او چقدر عنکبوتی است. ظاهری پیچیده و مخوف اما باطنی سست. آنها فاقد هویت پایدار هستند.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: در جهان امروز منفورترین رژیمی که روی زمین وجود دارد رژیم صهیونیستی و آمریکایی است که او را در آغوش خود گرفته و مانند طفلی ناقص الخلق از او حمایت می‌کند. حمایت نظامی و سیاسی آمریکا و ائتلافی که ذلیلانه آمریکا را تعقیب می کند توانسته با تنفس مصنوعی غرب در اتاق مراقبت های ویژه غرب به این حیات در آستانه تمام شدنش ادامه دهد.

وی با بیان اینکه ما چهره در حال مرگ این موجودیت مصنوعی را واقعا می بینیم، گفت: طوفان الاقصی یک شکست اطلاعاتی کامل بر پیکره اطلاعاتی ترین رژیم جهان بود و قدرت و عظمت و ایمان اسلامی را در یک مقاومت بی نظیر و عجیب و الهی و بی پایان از فلسطینیان قهرمان و غزه شایسته تحسین نشان داد.  اما در ادامه این طوفان سهمگین وعده صادق ضربه مهلکی بر پیکره بازدارنده این رژیم سفاک بود و نشان داد که این پر تراکم‌ترین منطقه پدافندی جهان با پشتیبانی آمریکا، انگلیس، فرانسه و بخشی از کشورهای دولت های عرب که سرزمین شان را مبدا عملیات آنها  در مقابل یک هجوم محدود و بدون غافلگیری قرار دادند.

سردار سلامی ادامه داد: این عملیات وعده صادق نشان داد که این رژیم نمی تواند جنگ را از قلب سرزمین تحت اشغال خود دور کند. نشان داد که قلب سیاسی آمریکا نمی تواند آرام به تپش ادامه دهد. نشان داد که غزه تنها نیست و مسلمانان آماده اند. اینها حجت های قوی است که نشان دهیم ما به پایان عمر سیاسی این رژیم نزدیک می‌شویم چیزی که همانند یک خنجر زهرآگین آمریکای جنایتکار و روباه پیر انگلستان در پیکره جهان اسلام فرو کرده اند و با آن اهرم تنظیم سیاست های خود را در اختیارگرفته اند که این نمی تواند قابل دوام باشد.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: امروز جغرافیای سیاسی آمریکا در جهان کوچک شده است. امروز آمریکا از نظر اخلاقی در جهان ورشکسته است. تصویر اوهمانند آن تصاویر هولناک بمباران های اتمی هیروشیما و ناکازاکی است. غزه نمایشی نفرت انگیز از آمریکایی است که  به دروغ می خواهد خود را مدافع حقوق بشر و دموکراسی و رفاه و امنیت نشان دهد. اما ارمغان او برای همگان جز ناامنی، پرورش دیکتاتورها، محو دمکراسی، سلب آزادی ملت ها و قتل عامل چیز دیگری نیست. اینها عناصر شکل دهنده آمریکایی است که از ده ها سال قبل تلاش کرده است با سیطره ظالمانه بر جهان از خود یک قدرت بلامنازع بسازد اما مارپیچ نزولی قدرت او سالهاست آغاز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha