کد خبر 251397
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲

واکنش عضو شورای شهر به انتشار پژوهش‌های شهرداری

واکنش عضو شورای شهر به انتشار پژوهش‌های شهرداری

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه انتشار پژوهش‌های شهرداری برای مردم ارزشمند است، گفت: امیدواریم دیگر نهادهای عمومی و دولتی نیز این مسیر شهرداری را دنبال کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران در دویست و سی و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بنده خود را محضر امام و مقام معظم رهبری می بینم و به این می اندیشم که مطالبی که مطرح می کنم باب پسند هست یا خیر، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم این روند را رعایت کنیم. 

وی با بیان اینکه انتشار پژوهش های شهرداری برای مردم ارزشمند است، تصریح کرد: امیدواریم دیگر نهادهای عمومی و دولتی نیز این مسیر شهرداری را دنبال کنند. مردم بتوانند به صورت شفاف از مطالعات استفاده کنند.

صادقی با بیان اینکه آخرین پژوهش به ۳۰ آبان ماه سال قبل برمی گردد، گفت: اگر مشکل فنی وجود ندارد و پژوهشی به نتیجه نرسیده است ضروری است در خصوص کارکرد مرکز مطالعات بازنگری صورت بگیرد. بر اساس اعلام سایت شفاف در مجموع ۱۲ پژوهش شکل گرفته؛ ۴۲ پژوهش در سال ۱۴۰۱ و ۹۵ پژوهش در سال ۱۴۰۰ انجام شده است و درخواست می کنیم شهرداری گزارشات اقدامات این حوزه را به شورا ارسال کند.

 تنها 12 پژوهش در سال 1402 در سایت شفاف بارگذاری شده است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: اینکه پژوهش ها و مطالعات شهرداری در سایت شفاف برای عموم قابل ارایه و دسترسی است اقدام خوبی است اما تعداد اندک پژوهش های بارگذاری شده در سال 1402 قابل مقایسه با سالهای قبل نیست و ضرورت دارد شهرداری نسبت به این امر و نیز کارکرد و عملیات مرکز مطالعات شهرداری تهران بررسی های لازم را صورت دهد. 

احمد صادقی در دویست و سی و چهارمین جلسه شورا گفت: ابتدا روز هلال احمر را به همه امدادگران سخت کوش هلال احمر که کاری جز احیای نفوس بندگان خدا در سخت ترین شرایط ندارند تبریک می گویم و افتخار می کنم که من نیز یک عضو از اعضای از  جمعیت هلال احمر هستم. 

وی در ادامه با اشاره به تذکر ابتدای جلسه ریاست شورا گفت: این تذکر باید نصب العین همه اعضای شورا باشد که  کار باید برای رضای خدا ، خشنودی حضرت صاحب الزمان(عج)، حضرت امام و رهبری باشد و در این صورت است که رضایت مردم نیز در پی خواهد داشت. این بهترین ملاک و معیاری هست برای آنکه در  این زمان های طلایی کار مردم را انجام دهیم. 

صادقی در ادامه و در ایراد تذکر خود گفت: موضوع تذکر من بارگذاری پژوهش ها و مطالعات شهرداری تهران در سایت شفاف است. اینکه پژوهش ها و مطالعات انجام شده برای عموم مردم در دسترس قرار گیرد  اقدام ارزشمندی است که توسط شهرداری تهران به انجام رسیده است و  امیدواریم سایر نهاد های عمومی و  دولتی نیز  شهرداری را الگوی خود قرار دهند . امروزه اساتید، دانشجویان و محققان به راحتی می توانند با مراجعه به سایت شفاف از نسخه کامل پژوهش ها و مطالعاتی که شهرداری انجام داده استفاده کنند. 

وی ادامه داد: اما نکته حایز اهمیت این است که  آخرین پژوهش بارگذاری شده مربوط به تاریخ 30 آبان ماه 1402 یعنی 6 ماه قبل است. 

صادقی افزود: اگر علت مشکل فنی است و سایت بروز رسانی نشده  شهرداری بایستی به فوریت نسبت به حل مشکل اقدام کند اما اگر مشکل فنی وجود ندارد و هیچ پژوهشی در این مدت انجام نشده یا به نتیجه نرسیده و آماده بار گذاری نیست، ضروری است در کارکرد و عملیات مرکز مطالعات بازنگری صورت گیرد.

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران گفت:  چطور ممکن است مجموعه شهرداری برای شش ماه هیچ دستاوردی قابل ارایه نداشته باشد و عجیب تر اینکه در سایت شفاف در سال 1402 در کل  12 پژوهش بارگذاری شده در حالی که  49 پژوهش در 1401 ، 95 پژوهش در 1400،   234 پژوهش در سال  99 و 301 پژوهش در سال 98 انجام شده که با 12 پژوهش سال 1402 قابل مقایسه نیست.

صادقی گفت:  لذا به شهرداری تذکر می دهم علاوه بر بررسی و رسیدگی به این موضوع گزارشی از اقدامات این مرکز و  برنامه اصلاحی شهرداری در خصوص عملکرد مرکز مطالعات برای کمیته شفافیت و نیز شورای شهر  ارسال نمایند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha