کد خبر 251291
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲

حجت الاسلام مطلبی از حواریون نهضت انقلاب بوده اند/ لزوم انجام کارهای ترویجی برای معرفی روحانیت مبارز به جوانان 

حجت الاسلام مطلبی از حواریون نهضت انقلاب بوده اند/ لزوم انجام کارهای ترویجی برای معرفی روحانیت مبارز به جوانان 

وزیر فرهنگ گفت: حجت الاسلام مطلبی از پیشکسوتان انقلابی و ‌از حواریون نهضت انقلاب بوده، هستند و با ثبات قدم این راه را ادامه دادند. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین رونمایی از کتاب «رضای انقلاب» بیان کرد: خوشحالم در این مراسم رونمایی توفیق حضور یافته ام، ایشان از پیشکسوتان انقلابی و ‌ از حواریون نهضت انقلاب بوده، هستند و با ثبات قدم این راه را ادامه دادند. این توفیق بزرگی است که فردی با زندگی خدایی مسیر خدمت وتعالی را طی کند. امروز در منطقه جنوب شهر تهران کسی نیست که نام ایشان را بشنود و زبان به تعریف و تمجید و تکریم ایشان باز نکند. 

اسماعیلی ادامه داد: این نعمت بزرگ الهی است که خداوند در جامعه دینی ما علمای بزرگواری را بعنوان «امنا» قرار داده است؛ معنی امنا همین است؛ خدمتگزار به دین خدا، سنگ صبور و حلال مشکلات مردم. 
ایشان با توجه به اینکه از روحانیون برجسته همراه نهضت بود؛ مهم ترین نکته اش این بود که زی روحانی را رها نکرد. ما موظفیم این افراد را به جامعه معرفی کنیم. در واقع  دشمن کمر بسته تا اعتماد مردم را به نهادهای دینی مخدوش کند و با کمترین ضعفی در بمباران رسانه ای برای تخریب جبهه این نهاد خدمتگزار به کار می‌گیرد، در مقابل بر ما فرض است که از بزرگان خود تجلیل کرده و به همه معرفی کنیم و به تصویر بکشیم. 

وزیر فرهنگ گفت: درباره حجت الاسلام مطلبی امروز کتاب را منتشر کرده و باید فردا کار هنری در مورد ایشان تولید کنیم تا نسل جوان بفهمد ما چه سرمایه های گرانقدری را در اختیار داریم که این نهضت با همت روحانیت خود و مبارز بوجود آمده و در این مسیر به حرکت خود ادامه داده است.  
حاج اقا مطلبی نیازی به تمجید ما ندارد و ما موظفیم ایشان را به جامعه معرفی کنیم، کتاب زندگینامه ایشان به عنوان قدم اول به چاپ رسیده است. 

وی افزود: مهم‌ترین آن اتفاقی است که در ۶تیرماه در مسجد ابوذر تهران رخ داد که این بزرگان میزبان رهبر انقلاب بودند ، خداوند این وجود نازنین را علی رغم توطئه ها مصون نگه داشت، ما خداوند را بواسطه وجود بزرگان موثر شاکریم. باید بگویم همه آنچه درباره یک روحانی مبارز دیدیم، در زندگی ایشان شاهدیم؛ در مسیر انقلاب ایشان همیشه منشا خیر و برکات بودند امیدواریم برای چنین علمایی کارهای ترویجی برای آگاهی نسل جوان انجام دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha