کد خبر 251290
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹

گفت‌وگوی نخست‌وزیران ایرلند و اسپانیا درباره فلسطین

گفت‌وگوی نخست‌وزیران ایرلند و اسپانیا درباره فلسطین

سیمون هریس» و «پدرو سانچز» نخست وزیران ایرلند و اسپانیا امروز (دوشنبه) طی تماس تلفنی درباره موضوع به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین و عضویت آن در سازمان ملل متحد گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ هریس در این گفت و گوی تلفنی اظهار داشت: این سومین رایزنی آنها در هفته‌های اخیر بوده است و آنها مشتاق هستند تا در مدت کوتاهی در این زمینه پیشرفت کنند.

وی گفت: ما درباره وضعیت وخیم خاورمیانه و به‌ویژه غزه گفت وگو و توافق کردیم که به همکاری برای ایجاد آتش‌بس فوری، آزادی بی‌قید و شرط و فوری همه گروگان‌های باقی‌مانده (اسیران صهیونیست) و افزایش کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه ادامه دهیم.

هریس افزود: سانچز و من نگرانی عمیق خود را در مورد گزارش هایی مبنی بر اینکه اسرائیل دستور تخلیه غیرنظامیان از بخش هایی از رفح را در راستای تدارک یک عملیات نظامی داده است، به اشتراک گذاشتیم.

وی ادامه داد: من بار دیگر از اسرائیل درخواست می‌کنم که عملیات نظامی تمام عیار در رفح را انجام ندهد. جامعه بین‌الملل به‌صراحت اعلام کرده است که عملیات نظامی اسرائیل در رفح ناگزیر به پیامدهای انسانی فاجعه‌بار و کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان بی‌گناه خواهد شد.

به گفته هریس مقام های دو کشور همچنین درباره قطعنامه‌های تصویب شده در سازمان ملل متحد برای فلسطین گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وی گفت: ایرلند به طور کامل از عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد حمایت می‌کند.

هریس خاطر نشان کرد: مجمع عمومی سازمان ملل متحد این موضوع را در ۱۰ می (۲۱ اردیبهشت) بررسی می کند و ما انتظار داریم اکثریت اعضای این سازمان موضع مشابهی اتخاذ کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha