کد خبر 251283
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۸

آیین رونمایی از کتاب «رضای انقلاب» برگزار شد

آیین رونمایی از کتاب «رضای انقلاب» برگزار شد

آیین رونمایی از کتاب «رضای انقلاب» عصر امروز در حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، آیین رونمایی از کتاب «رضای انقلاب» که دربردارنده خاطرات حجت الاسلام رضا مطلبی است، عصر امروز در حوزه هنری با حضور حجت الاسلام موسی پور رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی و محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد. 

حجت‌الاسلام سعید فخر زاده نویسنده کتاب در این آیین گفت: زمانی که دوستان از مسجد به حوزه هنری رجوع کردند، میخواستیم کاری بسیار خوب تحویل دهیم، در این زمینه نیز تاریخ شفاهی حوزه هنری که بررسی میکردیم به حج اقا مطلبی رسیدیم.  در ادامه نقش مسجد و محوریت ایشان برایم آشنا بود و در فرایند سال ۸۴ مصاحبه ها در اختیار ما قرار گرفت، اسناد که به دست ما رسید با طرح یکسری از سوالات خدمت ایشان رفتیم تا بتوانیم به جزییات برسیم. 

فخرزاده ادامه داد: در نگارش کتاب سعی شد لحن و گویش حاج اقا مطلبی حفظ شود. این کتاب در ۷ فصل تدوین می‌شود، کتاب در فصل اول، به خانواده و وضعیت اقتصادی، اجتماعی و مذهبی و محل تولد حاج اقا مطلبی پرداخته و خاطراتی کوتاه از دوران کودکی و نوجوانی را بازگو می‌کند. 

وی افزود: در فصل دوم چگونگی ورود به حوزه علمیه اصفهان و روایت جذاب و خاطر صریحش از وضعیت حوزه علمیه اصفهان و علمای آن ارایه شده است. در فصل سوم به ادامه تحصیل در حوزه علمیه قم، ازدواج، سفرهای تبلیغی و حوادث نهضت امام (ره) پرداخته شده و نهایتاً در فصل آخر ورود به تهران و امامت مسجد ابوذر و گوشه‌ای از فعالیت‌ها در سال‌های ۱۳۵۴ تا ۱۳۹۵ روایت شده است.

نویسنده کتاب «رضای انقلاب» بیان کرد: حجت الاسلام مطلبی عمرشان در راستای انقلاب و پیروزی انقلاب شکل گرفته و در واقع یک الگوی امام جماعت موفق است و جریان سازی کرده اند. 

حجت‌الاسلام موسی پور در ادامه بیان کرد: جریان‌های فکری و فرهنگی عمدتا از یک حادثه یا شخصیت شکل می‌گیرد و نوشتن کتاب «رضای انقلاب» نیز به این موضوع کمک می‌کند، ما در تولید محتوا کارهای خوبی انجام داده ایم اما نقص ما در فرآورده آثار است، در واقع تولید یک حلقه است و ارائه از شکلهای فراوری است و ما در آن نقص داریم. 

وی ادامه داد: چهره های فرهنگی و علمی را شناخته و در جامعه منش آنان را جاری کنیم، حاج آقا مطلبی مصداق «من» در آیه ۳۲ سوره حج هستند؛ ایشان در مجموعه شعائر الهی میکوشید و تقوای قلبی داشتند. من ایشان را از دهه ۷۰ میشناختم. ایشان در بحث ولایت مطیع محض بود و با احدی در این زمینه شوخی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha