کد خبر 250681
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۴

دلایل رشد موش‌ها در پایتخت در گفتگو با «حیات»؛

گربه‌های تهران، دیگر موش نمی‌گیرند/ غذارسانی به حیوانات خیابانی اقدام خیر خواهانه‌ای است؟

گربه‌های تهران، دیگر موش نمی‌گیرند/ غذارسانی به حیوانات خیابانی اقدام خیر خواهانه‌ای است؟

یک دامپزشک حیات وحش اعلام کرد؛ نباید از انتقال بیماری گربه‌ها مثل توکسوپلاسموز، استافیلوکوک و هاری نیز غافل شد زیرا که اگر گربه‌ای دارای بیماری باشد آن را با خراشی می‌تواند به انسان انتقال بدهد.

فهیمه اسلامی، دامپزشک حیات وحش، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، عنوان کرد: گربه‌ها سالیان سال است که اهلی شده‌اند؛ در گذشته آن‌ها را در انبارها قرار می‌دادند تا از موش‌ها و آسیب‌های آن‌ها جلوگیری کند.

وی ادامه داد: شهروندان نباید برای گربه‌ها در خیابان غذارسانی کنند زیرا که موجب افزایش زاد و ولد بی‌رویه آن‌ها و تخریب چهره شهر می‌شود.

دامپزشک حیات وحش در ادامه مطرح کرد: نباید از انتقال بیماری گربه‌ها مثل توکسوپلاسموز، استافیلوکوک و هاری نیز غافل شد زیرا که اگر گربه‌ای دارای بیماری باشد، آن را با خراشی می‌تواند به انسان انتقال بدهد.

اسلامیدر نهایت با اشاره به تغییر خوی گربه‌ها گفت: با غذارسانی افراطی به هر حیوانی در خیابان مثل، سگ و گربه؛ به چرخه طبیعی و زیستی حیوانات  دست برده‌ می‌شود و خوی آن‌ها تغییر می‌کند. گربه‌های تهران از آن‌جا که دیگر به انسان بیش از حد نزدیک شده‌اند و غذاهای خوب می‌خورند، دیگر اقدام به موش گیری نمی‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha