کد خبر 250507
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴

هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد

هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد

رئیس امور ایثارگران سپاه فجر استان فارس گفت: با انجام آزمایش دی. ان.‌ای و نمونه گیری از پیکر شهدا و تطبیق با دی. ان.‌ای خانواده‌های آنها، هویت ۷ شهید گمنام که در سال‌های قبل از ۱۳۸۴ در نقاط مختلف این استان به خاک سپرده شده بودند، مشخص شد.

به گزارش گروه استان‌های حیات، سرهنگ دوم پاسدار سهراب مظلوم رضایی اظهار کرد: بر این اساس، شهید مدفون شده در گلزار شهدای مرودشت مربوط به کرمان، سه شهید مدفون شده در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز مربوط به شهرهای تهران، کرمان و زنجان، شهید مدفون شده در سپیدان متعلق به شهر قم و پیکر شهید مدفون شده در جهرم نیز مربوط به تهران است.

وی ادامه داد: همچنین در میان شهدای تازه تفحص شده، هویت شهید سیدعلاالدین اسدپور که 23 خردادماه سال 1367 در تک شلمچه به شهادت رسیده بود نیز پس از تطبیق با دی. ان.‌ای خانواده این شهید بزرگوار مشخص شد.

رئیس امور ایثارگران سپاه فجر استان فارس اظهار کرد: پیکر مطهر این شهید بزرگوار هم اینک در معراج شهدای تهران است که می‌کوشیم در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در استان تشییع شود.

سرهنگ رضایی گفت: سال گذشته (1402) از پیکر مطهر 113 شهید گمنام مدفون در استان فارس نمونه دی. ان.‌ای گرفته شد و کار تطبیق نمونه گیری انجام شده با نمونه‌های خانواده‌های معظم شهدای مفقودالاثر ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha