کد خبر 250497
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱

وزیر کار در «جشن خداقوت کارگر»:

عزم دولت سیزدهم افزایش رفاه و سرمایه مردم است

عزم دولت سیزدهم افزایش رفاه و سرمایه مردم است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از عزم دولت سیزدهم برای مهار تورم، توجه به معیشت کارگران ،افزایش رفاه و سرمایه مردم خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ سید صولت مرتضوی در جشن خداقوت کارگر به میزبانی بنیاد کرامت آستان قدس رضوی اظهار کرد: هفته کارگر فرصت مغتنمی است تا مدیران دستگاه‌های‌اجرایی،دولتمردان و صاحبان اندیشه، ابعاد پیدا و پنهان خدمات به کارگران را بررسی کنند.

وی ادامه داد: کارگران با کار خود تعالی، پیشرفت و آبادانی جامعه را رقم می زنند.

مرتضوی به دیدار اخیر کارگران با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در دیداری که روز پنجم اردیبهشت در محضر مقام عظمای ولایت داشتیم، ایشان پیرامون مقام کار و کارگر سخن گفتند و بین کارگر از منظر اسلام و کارگر از دیدگاه سایر مکاتب به ویژه مکتب ماتریالیستی با نگاهی تکفیکی فرمایشاتی را عنوان کردند.

وی خاطرنشان ساخت: اسلام، جایگاه کارگر را رفیع می‌شمارد. احادیث و آیات قرآن می‌گوید، جوهره پیشرفت و تعالی هر ملتی، کار، تلاش و کوشش است. بشر به پیشرفت و تعالی نمی‌رسد مگر با تلاش و کوشش. کارگر در منظر و مکتب پویای اسلام، ابراز تولید نیست؛ خالق تولید است.

وی اشاره کرد: از امام صادق (ع) نقل شده است: آن کسی که کار و کوشش کند برای تامین روزی حلال، مانند کسی است که در راه خداوند جهاد کند.

وزیر کار تصریح کرد: بنا به تعبیر مقام معظم رهبری انقلاب، تولید، ستون فقرات اقتصاد و کارگر ستون فقرات تولید است. نفس کار، تلاش، سعی و اهتمام در مکتب اسلام صاحب ارزش است.

مرتضوی عنوان کرد: امسال رهبری معظم انقلاب، نامگذاری سال را اقتصادی عنوان فرمودند، زیرا اقتصاد، زمینه ساز استقلال هر کشور است.

وی گفت: امیدواریم عدد تورم نقطه به نقطه تا پایان سال جاری به کانال زیر ۳۰ درصد برسد. 

بر اساس این گزارش، ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد امشب (۱۰ اردیبهشت ماه) میزبان ۲۵ هزارنفر از اعضای خانواده کارگران مشهد بود که در آستانه فرارسیدن روز کارگر و به همت بنیاد کرامت رضوی گرد هم آمده بودند و در پایان، میهمان سفره کریمانه رضوی شدند.

در این برنامه با حضور وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ۳ نفر از کارگران به نمایندگی از جامعه کارگری، تقدیر شدند.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha