کد خبر 250175
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳

وزیر خارجه تایلند استعفا کرد

وزیر خارجه تایلند استعفا کرد

رسانه های محلی روز یکشنبه گزارش دادند که«پارنپری باهیدها نوکارا»، وزیر امور خارجه تایلند به دنبال از دست دادن نقش معاون نخست وزیر در ترمیم کابینه، به طور ناگهانی استعفا داده است.

 به گزارش گروه بین الملل حیات؛ باهیدها-نوکارا امروز یکشنبه گفت که از سمت خود به عنوان وزیر خارجه استعفا کرده است. وی بدون ارائه جزئیات بیشتری در این مورد افزود که می‌خواهد اصول خود را حفظ نماید.

استعفای او در حالی صورت می‌گیرد که یکی از رسانه‌های تایلند از تغییرات در کابینه این کشور خبر داده و اعلام کرده که باهیدها-نوکارا از معاون نخست‌وزیری کنار گذاشته می‌شود، اما پست وزارت خارجه را حفظ می‌کند.

باهیدها- نوکارا بیان کرد: من مطمئن هستم که کارهای گذشته من به عنوان معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه برای کشور مفید بوده است. من کارم را در حد توانم انجام دادم و کارم به طور موثر اجرا شد.

وی افزود که هنوز سرتا تاویسین نخست وزیر تایلند را از تصمیم خود مطلع نکرده و استعفای وی امروز اجرایی خواهد شد.

باهیدها-نوکارا در نامه استعفای خود به سفرش بمنظور مذاکره برای آزادی اسرای تایلندی که حماس در اختیار داشت، اشاره کرد. وزیر خارجه مستعفی تایلند در جریان این مذاکرات دیداری را نیز با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در آبان ماه سال گذشته داشت.

این مذاکرات منجر به آزادی ۲۳ تایلندی از سوی حماس شد.

باهیدها-نوکارا همچنین در نامه استعفای خود به بازگرداندن ۸ هزار تایلندی از سرزمین‌های اشغالی به وطن اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha