کد خبر 250172
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱

خدمات رواشناسی زیرپوشش بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت

خدمات رواشناسی زیرپوشش بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت : خدمات روانشناسی شامل روان درمانی فردی، خانواده درمانی، گروه درمانی و مشاوره زیر پوشش سازمان بیمه سلامت در استان قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ فروغ شباهنگ مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد روز یکشنبه به مناسبت روز ملی مشاوره و روانشناسی افزود:سازمان بیمه سلامت خدماتی مانند اختلالات رشدی عصبی، کم توانی‌های ذهنی، اختلالات ارتباطی و حرکتی، اسکیزوفرنی، اختلالات اعتیاد و سو مصرف مواد، و سایر اختلالات روانی و به طور کلی روان درمانی فردی، خانواده درمانی، گروه درمانی و خدمت مشاوره را تحت پوشش قرار داده است.

وی تصریح کرد: افراد صاحب صلاحیت برای تجویز و ارائه خدمات شامل روانپزشک، دکترای تخصصی روانشناسی بالینی، روانشناسی بالینی (MDphd) و دکترای روانشناسی سلامت می باشد.

شباهنگ با بیان اینکه براساس گفته های مسئولان مربوطه، آمار خودکشی در کهگیلویه و بویراحمد به طور چشمگیری بالاست افزود: یکی از معضلات موجود در این استان کمبود دکتری تخصصی در رشته روانشناسی است.

مدیر کل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد ضمن یادآوری قانون الزام مراکز به بستن قرارداد با بیمه های پایه آمادگی اداره کل بیمه سلامت استان را جهت عقد قرارداد با روانپزشکان، روانشناسان بالینی و دکترای روانشناسی در شهرستان های استان و در بخش های دولتی و خصوصی اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر در سطح استان فردی بدون پوشش بیمه پایه باشد می تواند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا اداره های بیمه سلامت در شهرستان ها و یا مرکز استان نسبت به اخذ پوشش بیمه ای خود اقدام کند.

شباهنگ با بیان اینکه سهم پرداختی سازمان بیمه سلامت در بخش سرپایی جهت خدمات فوق، معادل ۷۰ درصد تعرفه دولتی است تصریح کرد: افزون بر این در صورتی که بیمه شده ای مشمول کاهش فرانشیز حمایتی و یا تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص، صعب العلاج و نادر باشد به تناسب بیماری، میزان پوشش هزینه خدمات توسط سازمان بیمه سلامت تا ۸۵درصد افزایش می‌یابد.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha