کد خبر 249990
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

 سامانه بارشی در راه اصفهان  

 سامانه بارشی در راه اصفهان  

هواشناسی اصفهان با صدور «هشدار زرد» از ورود سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی از روز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری خبر داد و پیش بینی کرد که با فعال شدن این شرایط، رگبار باران و رعد و برق، بیشتر مناطق استان را فرامی‌گیرد.

به گزارش گروه استان‌های حیات؛ بر اساس هشدارهای مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان روز شنبه با صدور اطلاعیه‌ای از فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری همرفتی و رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ در نقاط مستعد، در روزهای یاد شده در همه مناطق بویژه شمال، غرب و جنوب استان خبر داد.

بر همین اساس احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها و درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی وجود دارد.

در این اطلاعیه به هموطنان و مسوولان توصیه شده است تا ضمن احتیاط در سفرهای برون شهری، از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند و احتیاط لازم را در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر بعمل آورند و دستگاه‌های اجرایی و امدادی نیز آمادگی لازم را برای پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها و حفاظت از تولیدات کشاورزی داشته باشند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان نیز اعلام کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر وقوع ناپایداری های همرفتی در روز جاری (شنبه) در نیمه شرق و جنوب استان است که سبب ناپایداری‌های جوی بصورت افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و بارش‌های رگباری می‌شود.

محمدرضا رفیعی در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: برای روزهای یکشنبه(فردا) تا سه‌شنبه این هفته از شدت ناپایداری جوی کاسته خواهد شد اما سامانه بارش‌زای بعدی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه وارد استان خواهد شد که در این زمینه هشدار زرد هواشناسی صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای امروز در بیشتر مناطق استان بصورت صاف تا کمی ابری، از بعدازظهر گاهی افزایش ابر و وزش باد در برخی مناطق شرقی و جنوبی همراه با رگبار باران خواهد بود.

رفیعی ادامه داد: کمینه دمای هوا بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان برای این کلانشهر در روز یکشنبه(فردا) هوای صاف تا کمی ابری، از بعدازظهر گاهی افزایش ابر و وزش باد و برای روز دوشنبه هوای صاف تا کمی ابری، از بعدازظهر گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha