کد خبر 249674
۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱

در گفتگو با «حیات» عنوان شد؛

نبود عزت نفس در انسان چه مشکلاتی را به وجود می‌آورد؟

نبود عزت نفس در انسان چه مشکلاتی را به وجود می‌آورد؟

یک روانشناس و مشاور خانواده معتقد است اگر یک انسان عزت نفس نداشته باشد، دچار مشکلات بزرگی می‌شود و ارتباطات اجتماعی خوبی با سایر انسان‌ها ندارد.

الهام جوادی، روانشناس و مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، در خصوص اینکه نبود عزت نفس در انسان چه مشکلاتی را به وجود می‌آورد؟، اظهار کرد: بین اعتماد بنفس و عزت نفس تفاوت‌هایی وجود دارد و نباید این دو را با یکدیگر اشتباه بگیریم. خیلی از انسان‌ها این دو واژه را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند.

وی ادامه داد: اگر یک شخصی در جمعی به خوبی صحبت کنند دیگران به او می‌گویند په اعتماد بنفسی دارد! یا اگر یک فرد از ظاهر زیبایی برخوردار باشد، چه اعتماد بنفس خوبی دارد اما باید بدانسم که عزت نفس احساس ارزشمندی است که هر فرد به خودش می‌دهد و معنای بزرگ و کلی دارد.

این روانشناس با اشاره به اهمیت عزت نفس در انسان افزود: اگر انسان را به یک ساختمان تشبیه کنیم، اعتماد بنفس نمای بیرونی آن ساختمان می‌شود و ستون و مصالح اصلی آن، عزت نفس است. اعتماد بنفس توانایی ما و عزت نفس احساس ارزشمندی به خود است.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: اگر یک انسان عزت نفس نداشته باشد، دچار مشکلات بزرگی خواهد شد و ارتباطات اجتماعی خوبی با سایر انسان‌ها ندارد.

جوادی همچنین گفت: فردی که فاقد عزت نفس لازم باشد، به موفقیت‌های اجتماعی مهم نمی‌رسد و با دوستان خود به مشکل خواهد خورد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha