کد خبر 249484
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳

در ۱۰ مرحله حراج؛

تقاضای ربع سکه افزایش یافت

تقاضای ربع سکه افزایش یافت

طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، از زمان آغاز اولین جلسه حراج سکه تا امروز طی ۱۰ جلسه حراج ۱۱۷ هزار و ۷۴۲ قطعه سکه فروخته شده که ربع سکه پرتقاضاترین قطعه بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی حیات؛ هفته گذشته دهمین جلسه حراج سکه طلای مرکز مبادله ارز و طلای ایران در تالار معاملات این مرکز برگزار شد و در آن ۷۲۱۸ قطعه سکه معامله و در مجموع طی ۱۰ جلسه حراج تعداد ۱۱۷ هزار و ۷۴۲ قطعه سکه معامله و خریداری شد.

طبق گزارش مرکز مبادله ارز و طلای ایران، در دهمین جلسه حراج سکه که در تاریخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ برگزار شد، از مجموع ۱۳ هزار و ۳۰۲ قطعه ربع سکه ثبت سفارش شده، ۴۶۷۵ قطعه با میانگین قیمت ۱۴ میلیون و ۱۱۶ هزار تومان، از مجموع ۵۳۱۶ قطعه نیم سکه ثبت سفارش شده، تعداد ۱۰۱۶ قطعه با میانگین قیمت ۲۳ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان و از مجموع ۱۰ هزار و ۷۶۸ سکه تمام، تعداد ۱۵۲۷ قطعه سکه با میانگین ۴۱ میلیون و ۶۸ هزار تومان به متقاضیان تخصیص داده شد.

در این راستا اصغر بالسینی - سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران - در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: طی ۱۰ جلسه حراج سکه در مرکز مبادله ۲۲۷ هزار و ۵۴۴ قطعه ربع سکه عرضه شد که ۸۵ هزار و ۵۸ قطعه ربع سکه، معامله شد. همچنین از میزان ۳۴ هزار و ۹۹۵ قطه نیم سکه عرضه شده، ۱۷ هزار و ۱۴۹ قطعه نیم سکه، و از ۳۹ هزار و ۳۲۹ قطعه تمام سکه عرضه شده، تعداد ۱۵ هزار و ۵۳۵ قطعه تمام سکه، معامله شد.

بالسینی در ادامه با اعلام تعداد کل قطعه سکه عرضه و معامله شده از سوی این مرکز اظهار کرد: در مجموعه طی ۱۰ جلسه حراج فوق الذکر تعداد ۳۱۰ هزار و ۸۶۸ قطعه سکه عرضه و تعداد ۱۱۷ هزار و ۷۴۲ قطعه سکه ربع، نیم و تمام سکه معامله و خریداری شده است.

گفتنی است؛ طبق گفته سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران جلسات حراج سکه ادامه دارد و پس از تایید از سوی بانک مرکزی، زمان آن توسط مرکز مبادله ارز و طلا اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha