کد خبر 249333
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۲

بلگراد:

به گفت‌وگو با کوزوو تحت نظارت بروکسل متعهدیم

به گفت‌وگو با کوزوو تحت نظارت بروکسل متعهدیم

رئیس‌جمهور صربستان اظهار کرد کشورش در مسئله کوزوو به گفت‌وگو تحت نظارت بروکسل متعهد است و می‌کوشد تا در بالکان صلح برقرار شود.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ «الکساندر ووجیچ» رئیس‌جمهور صربستان امروز (دوشنبه) گفت این کشور به صلح و گفتگو با کوزوو تحت نظارت اتحادیه اروپا متعهد بوده و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا صلح در منطقه بالکان حفظ شود.

ووجیچ این اظهارات را در شورای امنیت سازمان ملل و پس از آن مطرح کرد که دبیرکل سازمان ملل گزارشی درباره نمایندگان موقت این در کوزوو منتشر کرد.

او گفت: «می‌خواهم به شما اطمینان دهم که صربستان به صلح، نظم عمومی بین‌المللی، قطعنامه سازمان ملل متحد فرایند روند گفتگو تحت نظارت اتحادیه اروپا کاملا متعهد است و ما تمام تلاش خود را برای حفظ صلح و آرامش منطقه به کار خواهیم گرفت.»

این اظهارات ووجیچ پس از آن مطرح شد که «کارولین زیاده» نماینده ویژه سازمان ملل در امور کوزوو امروز گفت اجرای کامل توافق‌های حاصل‌شده با وساطت اتحادیه اروپا، مهم‌ترین گام برای کنترل بحران این منطقه است.

جنگ ۱۹۹۸-۱۹۹۹ بین صربستان و کوزوو با  حمله ۷۸روزه ائتلاف ناتو به پایان رسید؛ اقدامی که که نیروهای صرب را مجبور به عقب نشینی از کوزوو کرد. در نتیجه این حجملات، بیش از ۱۰ هزار تن که بیشتر آنها آلبانیایی‌تبار بودند، جان باختند. کوزوو در سال ۲۰۰۸ اعلام استقلال کرد، اما صربستان این اقدام را به رسمیت نمی‌شناسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha