کد خبر 249256
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰

هواشناسی اعلام کرد:

بارش باران بهاری تا چهارشنبه در همدان ادامه دارد

بارش باران بهاری تا چهارشنبه در همدان ادامه دارد

 کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان گفت: در پی فعالیت یک موج ناپایدار در آسمان استان، بارش باران از روز گذشته آغاز شده است و این روند تا روز چهارشنبه ادامه دارد.

️به گزارش گروه استان‌های حیات، روح الله زاهدی کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان اظهار کرد: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش‌یابی هواشناسی طی ساعاتی از امروز شدت رگبارها همراه با پدیده رعد و برق و وزش باد شدید لحظه ای به شکل نقطه ای، منجر به بارش‌های قابل توجهی به میزان کمتر از پنج میلیمتر در پاره ای از نقاط استان می‌شود.

وی ادامه داد: فردا سه شنبه بارش خفیف باران در استان و پس فردا چهارشنبه آسمان استان تا پایان هفته صاف و آفتابی پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان گفت: کاهش نسبی دمای صبحگاهی برای چهارشنبه و پنجشنبه احتمال می‌رود به طوری که دمای کمینه در برخی از نقاط استان ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش بینی می شود.

زاهدی یادآور شد: طی چند روز گذشته شاهد بارش‌هایی در برخی از نقاط استان شاهد بودیم که بیشترین بارش در شهرستانه تویسرکان با ۱۹ میلیمتر بارش گزارش شده است و در همدان نیز حدود چهار میلیمتر بارش باران تا صبح امروز ثبت شده است.

وی ادامه داد: امروز نیز انتظار رگبار باران همراه با رعد و برق وزش باد شدید لحظه ای و احتمال پدیده تگرگ در برخی از نقاط استان پیش بینی می شود تا صبح فردا به تناوب بارش باران انتظار می رود و برخی از مناطق شرقی یا نیمه جنوبی استان شرایط بهتری از بارش دارند.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان گفت: سرعت باد در همدان در روز گذشته در بعضی از ساعات به حدود ۷۰ کیلومتر بر ساعت رسید.

زاهدی افزود: فامنین و قهاوند با ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و رزن با پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

وی اظهار کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۲۱ و هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha