کد خبر 249252
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹

معاون هماهنگ‌کننده ارتش مطرح کرد:

شهید سپهبد قرنی ارتش را به‌عنوان سپر دفاعی انقلاب حفظ کرد/ ارتش توانمند در تولید و تجهیز سلاح‌های به‌روز + فیلم

شهید سپهبد قرنی ارتش را به‌عنوان سپر دفاعی انقلاب حفظ کرد/ ارتش توانمند در تولید و تجهیز سلاح‌های به‌روز + فیلم

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه شهید قرنی در جلسات مختلف با منافقان و چریک‌ها از کشور دفاع می‌کرد، گفت: ایشان باعث شد و اجازه نداد آسیبی به ارتش وارد شود و ارتش را به‌عنوان سپر دفاعی انقلاب حفظ کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ امیردریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه سالروز شهادت سپهبد قرنی در جمع خبرنگاران گفت: شهید قرنی اولین شهید ترور است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بیش از 17 هزار شهید ترور داریم و ایشان اولین شهید ترور است. شهید قرنی شخصیتی بسیار ویژه دارد؛ همانگونه که می‌دانید ایشان در زمان طاغوت نیز خدمت می کرد و در سازمانی کار می کرد که بسیار به دربار نزدیک بود.

وی ادامه داد: شهیدقرنی در آنجا متوجه فساد مسئولان در دربار می شود و این باعث شد که ایشان عَلم مبارزه علیه رژیم طاغوت را بردارد و در ادامه در راستای کودتایی که انجام می دهد، دستگیر شده و زندانی می شود.  پس از آن از زندان آزاد شده و به دلیل اعتقادات بالایی که دارد زمانی که متوجه موضوع شده وارد مبارزه با رژیم طاغوت می شود؛ اما با وجود همه سختی ها وی از اقداماتش پشیمان نمی شود. بعد از انقلاب حضرت امام (ره) که شهید قرنی را خوب می شناسد؛ وی را به عنوان رئیس ستاد ارتش انتخاب می کند. در آخر وی به درجه سرلشکری با عنوان رئیس ستاد ارتش منصوب می شود.

امیر سیاری گفت: ایشان 40 روز رئیس ستاد ارتش بود؛ اما در همین 40 روز اقدامات ارزشمندی انجام می دهد. اول اینکه مبارزه شدیدی با عوامل ضد  انقلاب که قصد انحلال ارتش را داشتند؛ صورت می دهد. در آن مقطع زمانی تنها سپر دفاعی انقلاب، ارتش بوده است و اگر ارتش منحل می شد انقلاب بدون سپر دفاعی می ماند.

وی اظهار کرد: امام (ره) متوجه این موضوع بوده است که این افراد ضدانقلاب می خواهند سپردفاعی انقلاب را از میان برده و بعد از آن خواسته های خود را اجرا کنند. امام شهید قرنی را منصوب می کند و ایشان متوجه این موضوع است. شهید قرنی در جلسات مختلف با منافقان و چریکها از کشور دفاع می کند و باعث می شود اجازه ندهد آسیبی به ارتش وارد شود و ارتش را بعنوان سپر دفاعی انقلاب حفظ کردند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: موضوع دیگر تلاشهای عناصر ضدانقلاب به ویژه در غرب کشور بود که خط فکرهایش را بنی صدر داشته و بعنوان فرمانده کل قوا بوده طرز تفکرهای داشت که خلاف خط مشی انقلاب اسلامی بوده است؛ آقای قرنی از موضوع دفاع می کند و به آنان اعتراض می کند و باعث می شود بنی صدر ایشان را از کار برکنار کند.

امیر دریادار سیاری افزود: در آن زمان تصمیم گیری صحیح، موضع گیری مناسب و در خط انقلاب بودن و با انقلاب حرکت کردن دانایی و بصیرت بالایی می خواست و شهید قرنی از آن نمونه بود. زمانی هم که با ایشان مبارزه منفی کردند ایشان استعفا داد. نتیجه کارهایی که شهید قرنی کرد این بود که آسیبی به انقلاب اسلامی وارد نشد و غرب کشور سالم ماند.

وی تشریح کرد: انتصاباتی که در آن زمان شهید قرنی درباره فرماندهان ارتش انجام دادند؛ بسیار هوشمندانه بود. در آن مقطع زمانی انتصابات به این راحتی نبود و عناصر ضدانقلاب آنقدر در گوشه و کنار بودند که هرکسی که بعنوان فرمانده منصوب می شد از هر آزار رسانی به او دریغ نمی شد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره آمادگی ارتش برای دفاع از کشور گفت: ماموریت ارتش جمهوری اسلامی ایران دفاع از تمامیت ارضی کشور، حفظ استقلال و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. تجربه 8 سال دفاع مقدس ارتش، اقدامات ارزشمند علمی و صنعتی است که ارتش انجام داده است.

امیر دریادار سیاری خاطرنشان کرد: ارتش توانمندی تولید تجهیزات و سلاحهای مورد نیاز و به روز با برخورداری از دانش تولید تجهیزات به روز را دارد؛ همچنین داشتن نیروی انسانی متعهد، رزم دیده، با تجربه و با بصیرت این آمادگی را به ارتش می دهد که هرجایی به امر مقام معظم کل قوا ماموریتی که در قانون اساسی برای او پیش بینی شده است را انجام دهد. این موضوع در رزمایشها و دیدوبازدید ها دیده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha