کد خبر 249195
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹

سالگرد شهادت سپهبد شهید محمدولی قرنی برگزار شد

سالگرد شهادت سپهبد شهید محمدولی قرنی برگزار شد

چهل و پنجمین سالروز شهادت سپهبد شهید محمدولی قرنی پیش از ظهر امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ چهل و پنجمین سالروز شهادت سپهبد شهید محمدولی قرنی با حضور فرماندهان و مسئولان نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران، پیش از ظهر امروز در مسجد امام خمینی (ره) ارتش برگزار شد.

در این مراسم امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، حجت الاسلام عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی ارتش، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش و جمعی از فرماندهان ارتشی حصور داشتند.

سالگرد شهادت سپهبد شهید محمدولی قرنی برگزار شد

در این مراسم، حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به شهادت شهید قرنی به دست گروهک منافقین فرقان گفت: شهدا حجت برای ما هستند و رهبر انقلاب نیز تاکید کردند با این ستارگان می شود راه را پیدا کرد. در قرآن نیز شهدا همنشین اولیا و انبیا معرفی شدند. خداوند شهدا را به مقام شفاعت رسانده است و معتقدم شهدای ارتش ویژگی های خاصی دارد.

وی با اشاره به شهدایی همچون صیاد شیرازی، آبشناسان، فکوری، فلاحی، بابایی، اردستانی و ... یادآور شد: این شهدا برخی از زمان طاغوت در ارتش خدمت کردند اما ویژگی های خاصی دارند و توانستند در آن دوران به مقامات عالی در ارتش دست یابند اما این موضوع مانع پیروی آنها از حکم الهی نشده است همچون آسیه که در قرآن الگوی مومنان است اما همسر فرعون است و خداوند او را مثالی برای مومنان می داند.

حجت الاسلام ماندگاری ادامه داد: این شهدا به ما می گویند شما می توانید در ارتش شاهنشاهی باشید اما ضرب المثل مومنان قرار بگیرید در صورتی که از ولایت پیروی کنید. پیروی شما از ولایت لطف به خود شماست و اگر راه شیطان را انتخاب کردید به خود ظلم کرده اید.

وی با اشاره به ویژگی های شهید قرنی گفت: این شهید بزرگوار در موضوع صنعت نفت و کودتای شاهنشاهی متهم می شود و سه سال در زندان انفرادی به سر می برد. از ارتش شاهنشاهی دو بار اخراج شده و زندان تحمل می کند اما راه خود را گم نمی کند و در اولین حکم امام (ره) به عنوان رییس ستاد ارتش منصوب می شود.

حجت الاسلام ماندگاری تصریح کرد: سربازان ارتش مدافعان ارتش هستند و امام می داند که شهید قرنی از بدنه ارتش است و به همین دلیل او را انتخاب می کند. این شهید در مقابل لیبرال ها و تضعیف کنندگان ارتش و تجزیه طلبان جنگیده است اما به خیال خام منافقان او را از صحنه روزگار برداشتند و این خیال باطل دشمن است.

وی افزود: آمریکا و انگلیس هرچه حیله دارند به کار می برند و در جایی شهید باهنر و در جایی شهید صیاد و در جایی دیگر شهید قرنی، شهید زاهدی، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج رحیمی را به شهادت می رسانند اما امروز ارتش ارزش این شهدا را می داند و راه آنها همیشه روشن است.

حجت الاسلام ماندگاری تصریح کرد: شهید سپهبد قرنی در ارتش یک حجت است و مسیر بندگی خود را شناخته است. او در زمان شاه با روحانیت و آیت الله طالقانی ارتباط دارد، جرم خود را می داند و تنها با خدا معامله کرده است و هزینه آن را در خلع درجه، زندان انفرادی و شکنجه می پذیرد اما استقامت می کند و امروز نیز اگر دشمن بعد از جنگ نظامی به جنگ فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و یا حتی جنگ ترکیبی روی آورده است، باید بداند که مردم با استقامت و با الگوگیری از این شهدا در راه خود ثابت قدم هستند و همواره ملت ایران زبانزد تاریخ خواهند بود.

وی گفت: ملت ایران هزینه این استقامت را با تقدیم بیش از 32 هزار شهید، جانباز و آزاده پرداخته اند. اسراییل در سال 1967 در جنگ شش روزه با اعراب طومار دول عربی را پیچید اما امروز با گذشت 198 روز اسراییل با پشتیبانی انگلیس، آمریکا و 20 دولت دیگر هنوز نتوانسته است از پس حماس بربیاید. تمام این نشانه ها چشم اندازی از نزدیکی ظهور است.

حجت الاسلام ماندگاری گفت: اگر شهید قرنی شکنجه ها را تحمل کرد نگاهش به ظهور بود. باید موانع ظهور برداشته شود. از موانع ظهور دولت آمریکا، انگلیس و دولت های خود فروخته عربی هستند. شهید قرنی و شهدای دیگر ارتش با خون خود شاه و منافقان کوردل را از راه برداشتند و از برکت خون شهید قرنی بود که گروه فرقان لو رفت.

وی یادآور شد: شهید قرنی به ما اثبات کرد در ارتش طاغوت می توان رهروی ولایت بود و همان گونه که آسیا در کاخ فرعون دیانت خود را حفظ کرد در پیروی از ولایت ثابت قدم بود و در مقابله با لیبرال ها استقامت خود را حفظ کرد. قرنی به ما می گوید برای رسیدن به ظهور باید صبر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha