کد خبر 249176
۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۹

در گفتگو با «حیات» عنوان شد؛

افزایش ۷۰ درصدی کرایه تاکسی‌ها قانونی است؟/ گران شدن نرخ حمل و نقل عمومی بر چه اساس!

افزایش ۷۰ درصدی کرایه تاکسی‌ها قانونی است؟/ گران شدن نرخ حمل و نقل عمومی بر چه اساس!

یک عضو شورای شهر از افزایش حداکثر ۴۵ درصدی کرایه تاکسی‌ها از اول اردیبهشت خبر داد اما گزارش‌های زیادی مبنی بر گران شدن ۷۰ درصدی نرخ هزینه‌ها شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، در روزهای اخیر گزارشات فراونی مبنی بر افزایش نجومی کرایه تاکسی‌ها به حیات ابلاغ شد و شهروندان از افزایش چشمگیر نرخ کرایه‌ها ابراز نگرانی کردند.

این در حالی است که ۲۹ فروردین‌ماه جعفر تشکری هاشمی در گفتگویی در مورد بهای تاکسی‌ها در سال جاری نیز با تأکید بر اینکه حداکثر رشد ۴۵ درصد برای نرخ کرایه تاکسی‌ها خواهیم داشت، عنوان کرد: البته دقت داشته باشید که در مورد سرویس‌دهی تاکسی‌های خطی، ضریب شیب معابر محاسبه می‌شود یعنی به‌طور متوسط ۱۵ درصد نرخ افزایش می‌یابد که البته این معابر شناسایی و اعلام عمومی خواهند شد.

تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه فرمانداری نرخ گذاری‌ها را تائید کرده است، تصریح کرد: بر همین اساس افزایش نرخ‌ها از شنبه اول اردیبهشت‌ماه سال‌جاری لازم الاجراست.

اما طبق مشاهدات میدانی خبرنگار حیات، برخی از خطوط تاکسی قیمت کرایه‌ها را به بیش از ۶۰ درصد افزایش داده‌اند و برخی از شهروندان از این موضوع گله‌مند شدند. 

بر اساس استعلام خبرنگار اجتماعی حیات، از سازمان تاکسیرانی تهران، به‌صورت میانگین نرخ کرایه‌ها ۴۵ درصد افزایش پیدا کرده است اما این ماجرا، جایی عجیب می‌شود که افزایش ۷۰ درصدی نرخ کرایه‌ها نیز توسط این سازمان قانونی اعلام می‌شود. این در حالی است که عضو شورای شهر حداکثر رشد کرایه‌ها را ۴۵ درصد اعلام کرد!

با این حال پرسش این است که آیا دوباره ناهماهنگی در این زمینه صورت گرفته است که دود آن به چشم مردم می‌رود؟

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha