کد خبر 249062
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴

آخرین جزئیات اعزام زائران عمره/ فردا اولین گروه حاجیان اعزام می شوند

آخرین جزئیات اعزام زائران عمره/ فردا اولین گروه حاجیان اعزام می شوند

فردا سوم اردیبهشت 1403 اولین گروه حاجیان عازم سرزمین وحی می شوند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ فردا اولین گروه از حج‌گزاران عمره مفرده سال 1403 به سرزمین وحی اعزام می شوند. سوم اردیبهشت اولین گروه از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد اعزام می شوند و این اعزامها تا 13 اردیبهشت ادامه خواهد داشت؛ آخرین پرواز برگشت در تاریخ 23 اردیبهشت می باشد.

در این عملیات ۱۰ روزه؛ روزی یک پرواز در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و یک پرواز در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می‌شود و تمامی پروازها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می شود.

آخرین جزئیات اعزام زائران خانه خدا

زائران خانه خدا در قالب ۱۱ پرواز به ترتیب از فرودگاه‌های مشهد (۳ اردیبهشت)، زاهدان (۴ اردیبهشت)، اهواز (۵ اردیبهشت)، تبریز (۶ اردیبهشت)، یزد (۷ اردیبهشت)، کرمان (۸ اردیبهشت)، بندرعباس (۹ اردیبهشت)، ساری (۱۰ اردیبهشت)، اصفهان (۱۱ اردیبهشت)، شیراز (۱۲ اردیبهشت) و مشهد (۱۳ اردیبهشت) و در قالب ۱۱ پرواز نیز از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم کشور عربستان خواهند شد.

امسال پنج هزار و ۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند، دو هزار و ۸۶۰ زائر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و دو هزار و ۸۶۰ زائر از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برای انجام این فریضه مقدس عازم عربستان می‌شوند.

گفتنی است سال گذشته مقرر شد تا اواخر آذرماه حاجیان به سرزمسن وحی اعزام شوند اما روز قبل از اعزام، پروازها لغو شد و در حالی که برای 2 هزار نفر ویزا صادر شد پروازها صورت نگرفت. این در حالی است که روابط سیاسی ایران و عربستان سال گذشته برقرار شده بود و اعزام زائران در دستور کار بود.

زمان سپری شد و مسئولان کشورمان مدعی شدند که سعودی‌ها مجوز پرواز نمی‌دهند. کار از سوی مقامات وزارت خارجه پیگیری شد، اما باز هم تا پایان سال گذشته زائران به عربستان اعزام نشدند.

غلامرضا رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز گفته بود که صدور مجوز ورود هواپیماهای ایران ایر به عربستان با تأخیر مواجه شد و هنوز هم مشخص نیست که این مجوز چه زمانی صادر می‌شود بنابراین باتوجه به طولانی شدن این روند و برای‌اینکه بیش‌از این شرمنده متقاضیان نباشیم و ارزش پول آن‌ها کاهش پیدا نکند سازمان حج و زیارت تصمیم گرفت وجوه واریزی آن‌ها را به حسابشان بازگرداند.

عمره گزاران ۱۰ روز در سرزمین وحی حضور خواهند داشت

عمره گزاران ۱۰ روز در سرزمین وحی حضور خواهند داشت که ۵ روز در مکه و ۵ روز در مدینه است. هزینه سفر هم ۴۰ میلیون و ۶۰۰ تا ۴۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شده است. در حالی که سال گذشته این مبلغ ۴۱ تا ۴۴ میلیون تومان بود.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha