کد خبر 248936
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷

پاسداشت نام و یاد سعدی در رادیو فرهنگ

پاسداشت نام و یاد سعدی در رادیو فرهنگ

رادیو فرهنگ شنبه اول اردیبهشت روز «سعدی شیرازی» را با برنامه‌های متنوعی چون «ذکر جمیل سعدی.»، «هفت کوچه»، «نیستان» و «کتاب فرهنگ» گرامی می‌دارد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ اول اردیبهشت را به نام روز سعدی نام گذاری کرده اند و در این روز برنامه «ذکر جمیل سعدی» به همت گروه ادب و هنر، از ساعت۱۵ تا ۱۷ به آثار و اشعاری درباره سعدی می‌پردازد.

در این برنامه آثار سعدی به عنوان نمونه‌ای بی‌بدیل در عرصه شعر اخلاقی و نثر سهل و ممتنع بررسی می‌شود.

نگاهی به آوازه سعدی در جهان، اطلاع رسانی از برنامه‌های مختلف روز بزرگداشت سعدی در کشور، گفتگو با استاد داریوش مودبیان درباره گلستان و جنبه‌های نمایشی آن و خواندن حکایتی از این اثر از جمله بخش‌های این برنامه است.

پیگیری برنامه‌های «صبح به وقت فرهنگ»، «سرزمین من»، «کتاب فرهنگ» و «نیستان» به طور ویژه بخش‌هایی را به موضوع سعدی اختصاص داده اند و سعدی خوانی‌های بزرگان شعر و ادب و پخش تصنیف‌هایی از اشعار شیخ اجل پخش می‌شود.

برنامه «هفت کوچه» نیز که به فرهنگ عامه توجه ویژه دارد، به موضوع مصرع‌ها و ابیاتی از سعدی که مثل و نقل مردم است، می‌پردازد.

در «کتاب فرهنگ» نیز آثاری که درباره سعدی نوشته شده است معرفی می‌شوند، همچنین برنامه «مستند فرهنگ» ساعت ۱۴:۳۰ از گروه تولید و تامین با موضوع سعدی پخش می‌شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha