کد خبر 248924
۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۰

عدم ادغام دانشگاه فنی و حرفه ای با دانشگاه علمی کاربردی

عدم ادغام دانشگاه فنی و حرفه ای با دانشگاه علمی کاربردی

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور از عدم عدم ادغام دانشگاه فنی و حرفه ای با دانشگاه علمی کاربردی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ خسرویان رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در همایش کنفرانس ملی مهارت اظهار کرد: در کنفرانس ملی مهارت ۲۸۳ مقاله به دبیرخانه ارسلل شده که ۵۱ درصد از مقالات پذیرفته و ۱۴۵ مقاله برای ارائه نهایی شده است. در کنفرانس ملی مهارت ۲۵ درصد از مقالات به صورت سخنرانی ارائه و بقیه به صورت پوستر خواهد بود.

وی افزود: سالیانه ۴۴ هزار نفر از طریق. آزمون و بدون آزمون در دانشگاه فنی و حرفه ای پذیرش می شوند. ادغام دانشگاه فنی وحرفه ای با علمی کاربردی منتفی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور تاکید کرد: نشست های سیاستی با حضور بخش دولتی و هصوصی برگزار و مسائل مختلف بررسی خواهد شد.  

خسرویان افزود: در کنفرانس ملی مهارت، ۶۸درصد از آموزش عالی شرکت کرده و بقیه از بخش های دیگر خواهد بود که کنفرانس ملی مهارت یک ریل گذاری برای توسعه آموزش های مهارتی خواهد بود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور تاکید کرد: اکنون ۱۹۲ هزار دانشجو در ۱۸۳ شعبه تحصیل می کنند و آمایش رشته های فنی و حرفه ای در یک برنامه پنج ساله بنا بر مقتضیات محلی در دانشگاه فنی و حرفه ای انجام می شود.

وی همچنین گفت: اکنون ۴۰ درصد از آموزش ها باید مهارت محور باشد و امضای تفاهم نامه هایی با دانشگاه های مختلف در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha