کد خبر 248611
۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸

ضرغامی در حاشیه نشست هیات دولت؛

خارج شدن ایران از ایکوموس و ایکوم تکذیب می‌شود + فیلم

خارج شدن ایران از ایکوموس و ایکوم تکذیب می‌شود + فیلم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد که برخی نمی‌دانند ایکوموس و ایکوم خوردنی است یا پوشیدنی ولی درباره آن اظهار نظر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، صبح امروز در جمع خبرنگاران در حیات دولت گفت: اخبار کذبی که ایران از ایکوموس و ایکوم خارج شده است تکذیب می شود. در دولت مردمی فعالیتهای بین المللی در حوزه میراث فرهنگی به مراتب از گذشته گسترده تر است و ادامه خواهد داشت. این دو حوزه ماهیت غیردولتی دارند. 

وی ادامه داد: برخی نمی‌دانند ایکوموس و ایکوم خوردنی است یا پوشیدنی ولی درباره آن اظهار نظر می‌کنند. بعضی رسانه‌ها بدون هیچ آمار مشخصی اعلام کردند امسال گردشگر خارجی کم شده؛ اما هنوز شروع نشده که بگوییم کم یا زیاد شده است.

ضرغامی افزود: تعداد گردشگران خارجی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۵۰.۸  درصد افزایش داشته است در سال ۱۴۰۲ ورودی گردشگران خارجی ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر بوده و در سال ۱۴۰۱ این تعداد ۴ میلیون و ۲۳۰ هزار نفر بوده است. به ویژه در شرایط خاصی که ایران هراسی در اوج خود قرار دارد؛ بیش از 10 راهکار در دولت مطرح شده است که شرایط گردشگری را بهبود ببخشد. 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: شفافیت جدی در وزارت کشوری در حوزه آمار است. ما از آمار مانند ناموسمان محافظت می کنیم و حاضر نیستیم برای آنکه نشان دهیم رقم بالا رفته یا پایین آمده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha