کد خبر 247274
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵

صادرات کشور از مرز سرخس خراسان رضوی افزایش یافت

صادرات کشور از مرز سرخس خراسان رضوی افزایش یافت

مدیرکل گمرک شهید «شوشتری» سرخس گفت: صادرات کالا از گمرک سرخس و مسیرهای ریلی و جاده ای این مرز با کشور ترکمنستان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن از نظر وزن سه درصد و از نظر ارزش ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان‌های حیات، محمدعلی کیانی علی‌آباد مدیرکل گمرک شهید «شوشتری» سرخس افزود: پارسال صادرات کالا از گمرک سرخس ۲۷۸ هزار و ۷۳۷ تن بود که نسبت به ۲۷۰ هزار تن یال ۱۴۰۱ سه درصد افزایش یافته است.

وی گفت: ارزش کالای صادراتی ذکر شده نیز بیش از ۶۹ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حکایت از افزایش ۱۰ درصدی دارد.

مدیرکل گمرک شهید «شوشتری» سرخس ادامه داد: پارسال ۱۴۱ هزار تن کالا به ارزش ۲۱۱ میلیون دلار از این مرز وارد کشور شد که از نظر وزنی ۴۸ درصد و دلاری هشت درصد افزایش داشته است.

کیانی شکلات تافی، بیسکوئیت، ویفر، سیمان، پلی اتیلن کامپاند را عمده ترین اقلام صادراتی به ترکمنستان در سال گذشته عنوان کرد و گفت: لوبیا، روغن، کلرید پتاسیم، پنبه و نخ پنبه نیز عمده اقلام وارداتی از کشور ترکمنستان بوده است.    وی خاطر نشان کرد: پارسال در مجموع ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا به شکل صادرات، واردات و ترانزیت از مرز سرخس با ترکمنستان مبادله شده که نشان دهنده افزایش ۲۴ درصدی این مبادلات نسبت به سال ۱۴۰۱ است.

گمرک و گذرگاه مرزی سرخس در انتهایی‌ترین منطقه شمال شرق ایران در استان خراسان رضوی و در ۱۸۵ کیلومتری شمال شرق مشهد، هم مرز با ترکمنستان واقع شده است و از مبادی مهم تجارت و ترانزیت خارجی کشور به ویژه با کشورهای آسیای مرکزی محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha