کد خبر 247188
۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴

رئیس آژانس امدادرسانی سازمان ملل:

اسرائیل رکورد قتل عام‌ها را شکست

اسرائیل رکورد قتل عام‌ها را شکست

رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) گفت: اسرائیل رکورد قتل عام کودکان، کارکنان سازمان های امداد رسان، فعالان رسانه و کادر پزشکی را شکسته است.

به گزارش گروه بین‌الملل حیات، لازارینی، رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک در سخنانی افزود: کلمات نمی توانند جنایت های جنگ ۶ ماهه علیه غزه را توصیف کنند، همه چیز نابود شده است. بیمارستان‌ها و مقرهای سازمان ملل برخلاف قوانین انسانی و بین‌المللی تخریب شده و همه خطوط قرمز زیرپا گذاشته شده است.

وی افزود: زندگی دو میلیون نفر در نوار غزه در یک چشم به هم زدن نابود شد و شمار زیادی، عزیزان خود را از دست دادند. همه چیز غیر از دل‌های اندوهگین و عزادار، نایاب است.

رئیس آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد تصریح کرد: این بدترین جنگ از نظر بکارگیری فناوری هایی است که برای آسیب رساندن به انسان ها بکار می رود.

وی اظهار کرد: گرسنگیِ ساخته انسان، پیکرهای نوزادان و کودکان را می بلعد و گرسنگی ناشی از محاصره نوار غزه از سوی اسرائیل، اوضاع را وخیم تر کرده است. انسان گمان کرده که در دوره ای دیگر زندگی می‌کند.

لازارینی با اشاره به اینکه همزمان با همه این جنایت‌ها، حمله به مقرهای آنروا به عنوان بزرگترین نهاد کمک‌رسان در نوار غزه با هدف انحلال آن و محروم کردن میلیون‌ها فلسطینی از کمک‌ها ادامه دارد، اضافه کرد: با وجود مذاکرات سیاسی و دیپلماتیک بی‌نتیجه و صدور بیانیه‌های زیبا، دهانه جهنم غزه روز به روز گسترده‌تر می‌شود.

وی افزود: ما خواستار حفظ جان غیرنظامیان در هر مکانی، آزادسازی همه اسیران، برقراری آتش بس و بازگشایی گذرگاه ها برای ورود کمک‌های آنروا هستیم.

لازارینی گفت: کشتار غیرنظامیان یک فاجعه است و اکنون باید هرچه سریعتر انسانیت خود را بازیابیم.

آژانس امدادرسانی و کاریابی ملل متحد برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک تاکنون بارها از جلوگیری رژیم صهیونیستی از ورود کمک‌ها به مناطق مختلف نوار غزه شکایت و انتقاد کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha