کد خبر 246881
۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۸

وزش باد در زنجان شدت می‌گیرد

وزش باد در زنجان شدت می‌گیرد

کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: سرعت وزش باد در برخی مناطق استان از بعدازظهر امروزشنبه به حد نسبتا شدید خواهد رسید.

به گزارش گروه استان‌های حیات، حسین سلطانی  کارشناس مسئول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان افزود: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری است که از بعدازظهر با افزایش ابرها، وزش باد، بارش های رگباری،‌محلی و خفیف و نیز رعد و برق همراه خواهد شد.

وی یادآور شد: تا روز سه شنبه هفته جاری بارشهای پراکنده در استان ادامه خواهد داشت و روز چهارشنبه این سامانه تقویت می شود و بارشهای خوبی را تا روز شنبه در استان شاهد خواهیم بود.

سلطانی اظهار کرد: طی روزهای پیش رو دمای هوا در استان تغییر محسوسی نخواهد داشت و هوای ابری و بارشها موجب خنک‌تر شدن هوا طی روزهای آینده خواهد شد.

وی گفت: دمای فعلی شهر زنجان ۱۰ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۶ و ۲۳ درجه، ابهر ۲ و ۱۹، خرمدره هشت و ۲۳ درجه، آب‌بر ۱۲ و ۲۷ درجه، قیدار هشت و ۱۹ درجه، سلطانیه ۲ و ۲۰ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۲۴ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha