کد خبر 246783
۱۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱

بدهی ۱۰ میلیاردی روی دست پرسپولیس

بدهی ۱۰ میلیاردی روی دست پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس یک بدهی سنگین به فدراسیون فوتبال دارد که هنوز پرداخت نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ روز گذشته باشگاه استقلال بیانیه‌ای منتشر کرد که در بخشی از آن به کمک فدراسیون فوتبال به باشگاه پرسپولیس اشاره داشت و به عدم برخورد عادلانه میان سرخابی‌های پایتخت از سوی فدراسیون نشین‌ها معترض بود. 

در این بیانیه عنوان شده که فدراسیون فوتبال چندی پیش کمکی ۱۵۰ هزار یورویی به عنوان قرض به پرسپولیس داده تا این باشگاه با مربی خارجی خود تسویه حساب کند و هنوز این قرض بازپرداخت نشده است. استقلالی‌ها در ادامه عنوان کردند که فدراسیون فوتبال در مورد مشابه چنین کمکی به استقلال نکرده است. 

اگر ادعای باشگاه استقلال درست باشد (که طبق پیگیری‌های انجام شده درست است) باشگاه پرسپولیس باید با رقم روز ارز که ارزش هر یورو نزدیک به ۷۰ هزار تومان است، رقمی حدود ۱۰ میلیارد تومان به فدراسیون فوتبال بپردازد. چرا که اینطور عنوان شده که رقم پرداختی به صورت ارزی بوده و طبق قوانین حقوقی باید به شکل ارزی بازپرداخت صورت بگیرد و نمی‌توان معادل ارزش ریالی این مبلغ در آن زمان را برای حال حاضر مورد محاسبه قرار داد.  

در شرایطی که فدراسیون فوتبال شرایط مالی بدی دارد و دستمزد کادرفنی تیم‌های زیر مجموعه فدراسیون فوتبال مدت‌هاست به درستی پرداخت نمی‌شود و این فدراسیون به دلیل مشکلات مالی توانایی بالابردن حقوق داوران و تدارک دیدن دیدارهای دوستانه با تیم‌های مطرح را ندارد و از طرفی هزینه سنگینی هم بابت خرید تجهیزات VAR صورت گرفته است، این بدهی پرسپولیس می‌تواند کمک قابل توجهی به فدراسیون فوتبال باشد. 

باید دید آیا فدراسیونی‌ها در این مقطع که پرسپولیس به شدت مقروض است و مشکلات مالی زیادی دارد و دستمزد بازیکنانش هم به درستی پرداخت نشده است این رقم را از پرسپولیس مطالبه می‌کنند یا نه.

از طرفی فدراسیون در تلاش است تا پول‌های بلوکه شده فوتبال ایران در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا را آزاد کند که بخشی از آنها سهم استقلال و پرسپولیس است و شاید فدراسیونی‌ها طلب خود را از این مبلغ برداشت کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha