کد خبر 246369
۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱

از بلاتکلیفی مدیریتی تا میل ستاره‌ها به جدایی؛

روزهای بد سپاهان دوباره از راه می‌رسد؟

روزهای بد سپاهان دوباره از راه می‌رسد؟

باشگاه سپاهان اوضاع نابسامانی را سپری می‌کند و به نظر می‌رسد وضعیتی شبیه به لیگ های

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ باشگاه سپاهان و تیم فوتبال این مجموعه روزهای نابسامانی را تجربه می‌کنند و وضعیت کنونی طلایی پوشان دیار اصفهان در چند ماه اخیر موجب نارضایتی و نگرانی هواداران این تیم شده است. سپاهان یکی از پرافتخارترین باشگاه‌های تاریخ لیگ برتر که توانسته در سال‌های اخیر به واسطه نتایج خوبش خود را به عنوان قطب سوم فوتبال ایران معرفی کند، در سال‌های اخیر اگرچه دستش از کسب جام قهرمانی کوتاه بوده اما نتایج خوبی کسب کرده و همواره در کورس قهرمانی حضور داشته و یکی از نمایندگان ثابت ایران در مسابقات آسیایی هم بوده است.

با این وجود حال و روز این دوران سپاهان نشان از نزدیک شدن به روزهای بد گذشته دارد. سپاهانی‌ها که در پی کسر امتیاز و مجبور شدن به خروج نام چند بازیکن از فهرست خود و همچنین اتفاقات و حواشی بازی با الاتحاد که منجر به سه بر صفر شدن بازی به سود تیم عربستانی شد، فصل پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشتند، یک شوک بزرگ در میانه فصل تجربه کردند که استعفای اجباری محمدرضا ساکت از مدیریت باشگاه بود و پس از آن منوچهر نیکفر به عنوان سرپرست باشگاه امور را در دست گرفت ولی تداوم نتایج ضعیف این تیم منجر به اعتراض هواداران سپاهان شد و نیکفر هم خیلی زود مجبور شد از سمت خود کناره‌گیری کند.

نیکفر با حضور خود در باشگاه سپاهان نتوانست انتظارات هواداران این تیم را برآورده سازد. تیم فوتبال این باشگاه در ۱۰ بازی و یک دیدار جام حذفی با مدیریت نیکفر به مصاف رقبا رفت که حاصل آن کسب ۴ پیروزی و ۷ باخت بود. ۲۱ گل زده، ۱۶ گل خورده و ۷ اخراجی هم دستاورد این تیم در رویارویی با حریفان بوده است.

آخرین دیداری که سپاهان با مدیریت نیکفر انجام داد به بازی با پیکان در روز ۱۸ اسفند هفته نوزدهم لیگ برتر بر می‌گردد که با شکست دور از انتظار ۳ بر ۲ شاگردان مورایس در ورزشگاه نقش جهان بود و پس از این بازی، نیکفر از سمت خود کناره گیری کرد. بعد از این ماجرا تا امروز خبری از معرفی سرپرست یا مدیرعامل جدید برای این باشگاه نیست و بدین ترتیب نزدیک به یک ماه است سپاهانی‌ها بدون مدیر به فعالیت خود ادامه می‌دهند. هرچند گمانه‌زنی در خصوص گزینه‌های مختلف مدیریت باشگاه در رسانه‌ها همچنان مطرح است.

از سوی دیگر وضعیت سپاهان در حال حاضر به شکلی است که ستاره‌های این تیم تمایل خود را به جدایی از این تیم نشان دادند. یکی از این نفرات رامین رضاییان است که به درخواست تمدید قرارداد باشگاه فعلاً پاسخ منفی داده است. نفراتی مثل شهریار مغانلو و امید نورافکن هم در موردشان شایعاتی وجود دارد.

وضعیت مورایس هم در این باشگاه مشخص نیست. اگرچه وی تا آخرین روزها مورد حمایت مدیران باشگاه بود ولی اگر امسال هم دست طلایی پوشان از جام قهرمانی کوتاه بماند، جو در اصفهان علیه او منفی‌تر از آن خواهد شد که بتواند به این راحتی به کارش در نقش جهان ادامه دهد. جوی که نه به امیر قلعه‌نویی با کارنامه پربارش در اصفهان رحم کرد و نه حتی به اسطوره محبوب سپاهانی‌ها یعنی محرم نویدکیا و هردو بعد از دو فصل ناکامی مجبور به ترک باشگاه شدند.

در هر صورت حفظ یک تیم پرستاره در نقل و انتقالات نیاز به مدیریت قوی دارد و در نبود محمدرضا ساکت مشخص نیست مدیر جدید تا چه میزان بتواند قدرت نیروی انسانی این تیم را تا این اندازه بالا نگه دارد. این نگرانی وجود دارد که شرایطی مشابه لیگ‌های پانزدهم تا هفدهم برای سپاهان شکل بگیرد و این تیم در پی نابسمانی مدیریتی تبدیل به یک تیم متوسط میانه جدولی شود و دیگر اثری از سپاهان مدعی نباشد.

هواداران سپاهان این روزها خواستار حضور سعید آذری، مدیر سرشناس بومی در اصفهان شده‌اند. مدیری که کارنامه موفقی در ذوب آهن و فولاد داشته و از نظر هواداران سپاهان بهترین کسی است که می‌تواند مجموعه حال حاضر را به سرمنزل مقصود برساند. باید منتظر ماند و دید مجموعه فولاد مبارکه و هیات مدیره سپاهان چه خوابی برای صندلی مدیریت این تیم دیده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha