کد خبر 246043
۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸

با تصمیم کادرفنی رقم خورد؛

پایان آرزوی حضور در المپیک برای چهره مطرح وزنه‌برداری بانوان

پایان آرزوی حضور در المپیک برای چهره مطرح وزنه‌برداری بانوان

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان اعلام کرد که الهام حسینی به مسابقات جام جهانی تایلند اعزام نمی‌شود تا وی آخرین شانس حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را از دست بدهد.

به گزارش گروه ورزشی حیات، کوروش باقری در مورد عدم اعزام الهام حسینی به مسابقات جام جهانی تایلند گفت: حسینی در آخرین رکوردگیری که انجام شد با رکوردهای مورد نظر برای کسب سهمیه المپیک پاریس فاصله داشت و به‌همین خاطر تصمیم گرفتیم به پوکت اعزام نشود.

وی افزود: البته حسینی بعد از آسیب دیدگی تلاش زیادی کرد تا دوباره به اوج آمادگی برگردد اما زمان کوتاه بود و بیشتر از این هم نمی‌شد او را تحت فشار سنگین تمرینات قرار داد. با این حال من به سهم خودم بابت تلاش‌های این وزنه‌بردار تاریخ‌ساز و عنوان‌دار تشکر می‌کنم و امیدوارم شرایط به گونه‌ای باشد که بتواند در مسابقات جهانی بحرین مزد زحماتش را بگیرد.

گفتنی است، مسابقات جام جهانی تایلند آخرین فرصت وزنه‌برداران برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ است.

الهام حسینی نخستین مدال‌آور تاریخ وزنه‌برداری زنان ایران در مسابقات بین‌المللی است که در مسابقات جام نعیم سلیمان‌اوغلو در سال ۱۳۹۸ مدال برنز با مجموع ۱۹۸=۱۱۰+۸۸ دسته ۷۶ کیلوگرم را به‌دست‌آورد.

این وزنه‌بردار به همراه پوپک بسامی، ابریشم ارجمندخواه، پریسا جهانفکریان، اعضای نخستین تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران اعزامی به یک رقابت جهانی بودند و در جام مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری جهان ۲۰۱۹ حضور یافتند. وی در مسابقات قهرمانی آسیا رتبه ششم وزن ۷۱ کیلوگرم را هم کسب کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha