کد خبر 246040
۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۸

در گفتگو با «حیات» مطرح شد:

صنعت ساخت انیمیشن می‌تواند برای کشور سودآور باشد/ «روایت معیار» هایپررئال است

صنعت ساخت انیمیشن می‌تواند برای کشور سودآور باشد/ «روایت معیار» هایپررئال است

کارگردان مجموعه «روایت معیار» گفت: حوزه صادرات انیمیشن بسیار پرسود است و اغلب نیروی انسانی ما در حال کار برای خارج از کشور هستند و همین موضوع باعث میشود که در بخش نیروی  انسانی کمبود داشته باشیم.

اسماعیل یوسفی کارگردان «روایت معیار» در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات، با بیان اینکه این مجموعه مستند روایات عملیات‌های دفاع مقدس را بیان می‌کند، گفت: این مجموعه در مرکز پویانمایی صبا در حال تولید است و تلاش کردیم مجموعه تصویری از تکنیک های مختلف انیمیشن مانند تکنیکهای سه‌بعدی، دوبعدی و موشن روایتگر تصویری عملیاتهای دوران دفاع مقدس باشد. در واقع مستند و پویانمایی برای ساخت مستند جنگ به ویژه برای نسل جدید به کار گرفته می‌شوند. 

وی افزود: در ساخت «روایت معیار» سعی کردیم به دلیل اینکه اثری جدید در حال ساخت بود یک قسمت به صورت پایلوت کار شود و در واقع اثری باشد که جذاب بوده و بیننده را خسته نکند و در عین حال روایتی متقن باشد. در هر قسمت یک روایت از دفاع مقدس با کیفیت ۴k بیان میشود. این مجموعه ۱۰۰ قسمتی به ۱۰۰ عملیات دفاع مقدس می‌پردازد.

کارگردان «روایت معیار» با بیان اینکه ما در حال حاضر با حداقل نیروها کار را پیش می‌بریم، گفت: چون تعداد قسمت‌ها زیاد و پروسه تولید طولانی است، کیفیت اثر نیز بسیار مهم است، بنابراین این سه مساله کار ساخت همه قسمتهای «روایت معیار» را طولانی‌تر می‌کند و باید بگویم که این اثر یک رئال انیمیشن و در واقع هایپررئال است و منتظر تزریق منابع مالی برای ساخت باقی قسمت‌ها هستیم. 

یوسفی همچنین گفت: حوزه صادرات انیمیشن بسیار پرسود است و اغلب نیروی انسانی ما در حال کار برای خارج از کشور هستند و همین موضوع باعث می‌شود که در بخش نیروی انسانی کمبود داشته باشیم. در واقع صنعت ساخت انیمیشن می‌تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد؛ چراکه اقتصاد فیلم و انیمیشن حرف اول را میزند و امیدوارم مسئولان به این حوزه و سودمندی آن توجه بیشتری داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha