کد خبر 245999
۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

«حیات» گزارش می‌دهد؛

پرسپولیس در سال ۱۴۰۲؛ پرافتخار و پرحاشیه

پرسپولیس در سال ۱۴۰۲؛ پرافتخار و پرحاشیه

پرسپولیس در سال ۱۴۰۲ روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ تیم فوتبال پرسپولیس سال ۱۴۰۲ را با روزهای تلخ و شیرین و خبرسازی سپری کرد. روزهایی که به قهرمانی‌های ابتدای سال رسید و در ادامه حواشی و جنجال‌های میان مدیریت و کادرفنی که به جدایی گل‌محمدی ختم شد و در نهایت ماجرای واگذاری که داغ‌ترین سوژه روزهای پایانی سال بود. 

از سه‌گانه تا قهر یحیی

پرسپولیس سال ۱۴۰۲ را با قهرمانی پرشکوه در هر ۳ جام ممکن آغاز کرد. این تیم در ادامه سال، خیلی زود از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد و در حال حاضر در رده دوم جدول لیگ قرار دارد. یکی از مهم‌ترین اتفاقات در این تیم، تغییر در کادرفنی بود و یحیی گل‌محمدی پس از ۴ سال مربیگری مستمر در این تیم جای خود را به اوسمار ویرا برزیلی داد.

پر رفت و آمد در نقل و انتقالات

سال ۱۴۰۲ ترکیب پرسپولیس دستخوش تغییرات زیادی شد و بازیکنان زیادی جذب تیم شدند که بعضی از آن‌ها همراه با حرف و حدیث بود. شهاب زاهدی، محمدحسین کنعانی زادگان، مسعود ریگی، نبیل باهویی، محمد خدابنده لو عبدالکریم حسن، اوستون اورونوف، و عیسی آل کثیر (یک نیم فصل به سپاهان رفت و برگشت) بازیکنانی بودند که در سال جاری سرخپوش شدند.

شیخ دیاباته، سیامک نعمتی، کمال کامیابی نیا، لئاندرو پریرا و احمد گوهری (قرضی) افرادی بودند که اردوی قهرمان ایران را ترک کردند. ضمنا میلاد سرلک و محمد عمری برای گذراندن خدمت سربازی به ملوان پیوستند.

لیگ قهرمانان آسیا و ماجراهای رونالدو 

پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا با تیم جذاب و پرمهره النصر عربستان همگروه شد. سفر رونالدو و یارانش به ایران و ماجراهای استقبال و حضور او در تهران برای مدت‌ها سوژه اخبار رسانه‌ها و فضای مجازی بود. پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به النصر و الدحیل باخت و همین باعث شد تا با ۸ امتیاز جواز حضور در دور حذفی این تورنمنت را بدست نیاورد.

پایان یحیی و آغاز اوسمار

پرسپولیس نیم‌فصل اول را با تساوی برابر مس رفسنجان به پایان رساند و یحیی گل‌محمدی پس از این مسابقه از سمت خود استعفا داد. پس از کناره‌گیری یحیی، کادر مدیریتی پرسپولیس تا چندین روز سعی در منصرف کردن گل‌محمدی داشت ولی این‌بار برخلاف دفعات پیشین گل‌محمدی در تصمیم خود مصر بود. مدیریت پرسپولیس ابتدا سراغ سرمربی پیشین و پرافتخار این تیم، برانکو ایوانکوویچ رفت که این مربی پیشنهاد سرخ‌پوشان را نپذیرفت و سرانجام اوسمار ویرا دستیار گل‌محمدی هدایت این تیم را بر عهده گرفت. این مربی در هفته‌های اخیر با ارائه فوتبال هجومی جایگاه مخصوصی بین هواداران پیدا کرده است.

آمار کلی:

پرسپولیس در سال ۱۴۰۲ در ۳۸ بازی به میدان رفت: ۲۸ بازی لیگ، ۴ بازی جام حذفی و ۶ بازی لیگ قهرمانان آسیا که حاصل آن‌ها ۲۵ برد، ۹ تساوی و ۴ باخت بوده است. (حدود ۶۶ درصد پیروزی)

سرخ‌ها در این سال ۶۰ گل زدند و ۲۲ بار شاهد باز شدن دروازه خود بودند. (میانگین ۱/۶ گل در هر بازی)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha