کد خبر 245611
۳ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰

در گفتگو با «حیات» مطرح شد:

انتخاب بازیگر برایم بسیار سخت بود/ سعی کردم «پرویز خان» را عامه‌پسند بسازم

انتخاب بازیگر برایم بسیار سخت بود/ سعی کردم «پرویز خان» را عامه‌پسند بسازم

کارگردان فیلم سینمایی «پرویز خان» گفت: شاید انتخاب بازیگران برایم یکی از بحران های بزرگ بود چون باید افرادی را انتخاب میکردیم که هم از نظر بازیگری توانمند باشند و هم به اصطلاح استایل فوتبالی داشته باشند.

علی ثقفی‌ کارگردان فیلم سینمایی «پرویز خان» در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات درباره اینکه چرا برای اولین تجربه کارگردانی اش چنین سوژه ای را انتخاب کرده است، گفت: من همیشه دغدغه ساخت فیلم سینمایی فوتبالی را داشتم و برای رسیدن به آن سالها فیلم مستند فوتبالی ساخته ام و حتی قبل از پرویزخان برای ساخت فیلم سینمایی در این زمینه تلاشهایی کرده بودم اما به دلایلی مانند هزینه های زیاد امکانپذیر نبود. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شخصیت پرویز دهداری بسیار بالا بود و او در میان مردم و به ویژه جامعه فوتبال محبوبیت بسیاری داشت سعی کردم شخصیت واقعی او را در برخورد با مسائل مختلف به تصویر بکشم. 

کارگردان فیلم سینمایی «پرویز خان» در ادامه برخی از سکانس های فیلم برای اولین بار در سینمای ایران ساخته شده است، افزود: من خودم تمام فیلم را دوست دارم اما بیشتر همین سکانس های فیلم مورد علاقه ام است ولی بیشتر دوست دارم مردم قضاوت کنند و نظر بدهند. 

وی بیان کرد: شاید انتخاب بازیگران برایم یکی از بحران های بزرگ بود چون باید افرادی را انتخاب میکردیم که هم از نظر بازیگری توانمند باشند و هم به اصطلاح استایل فوتبالی داشته باشند. در این زمینه هم دو ماه روی شخصیتها کار شد تا هم به استایل فوتبالی و هم به بازی مورد نظرمان برسیم. جالب است که بگویم حتی یکی از بازیگران مجبور شد ۳۵ کیلو کاهش وزن داشته باشد تا به شخصیت مورد نظر برسد .

ثقفی گفت: ساخت فیلم « پرویز خان» بسیار دشوار بود چراکه حاصل تلاش شبانه روزی من و ۱۰۰ نفر از عوامل فیلم است که با وسواس زیاد ساخته شد و سعی کردیم از کنار هیچ صحنه ای سرسری رد نشویم. در واقع مهم ترین چیزی که در فیلم اصرار داشتم که رعایت شود این بود که عامه پسند باشد تا همه مردم با آن ارتباط برقرار کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha