کد خبر 245087
۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰

۵۳۲ هزار بازرسی از اماکن توسط بازرسان بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی

۵۳۲ هزار بازرسی از اماکن توسط بازرسان بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی

 رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۵۳۲ هزار بازرسی از اماکن توسط بازرسان بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، جعفر جندقی رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: بازرسان بهداشت محیط وزارت بهداشت ۵۳۲ هزار و ۸۰۵ مورد بازرسی از اماکن و ۲۹۱ هزار و ۱۶۸ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی در این مدت انجام دادند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: بازرسان بهداشت محیط از آغاز برنامه سلامت نوروزی ۱۴۰۳ در بازه زمانی ۱۵ لغایت ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ به صورت فعال وضعیت بهداشتی مراکز اقامتی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه‌های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی را بررسی و نظارت کردند.

وی با اعلام این که همچنین ۵۵۷ هزار و ۴۷۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و از چرخه مصرف خارج شد، بیان کرد: در این مدت به طور متوسط ۲۱۵۵ بازرس در روز در قالب ۱۱۳۰ اکیپ بازرسی و نظارتی بر وضعیت بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی مراکز اقامتی، مراکز و اماکن بین راهی، پایانه‌های مسافربری، مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی نظارت داشتند.

جندقی افزود: همچنین در این مدت ۳۹۱ هزار و ۶۴ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۱۴۱ هزار و ۷۴۱ مورد بازرسی از اماکن عمومی صورت گرفته است که ۷۳۲۱ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت استاندارد و موازین بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۱۷۵۷ واحد نیز تعطیل شدند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان گفت: با تجهیز بازرسان بهداشت محیط به وسایل پرتابل بررسی بهداشت محیط و بهداشت مواد غذایی، تعداد ۴۲۰ هزار و ۴۲ مورد سنجش صورت گرفت و تعداد ۶۳۶۱ مورد نمونه برداری از مواد غذایی مشکوک انجام شد.

گفتنی است طرح سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده است و تا ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha