کد خبر 244720
۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷

سیدمهدی سیدصالحی در گفتگو با «حیات»:

کیفیت نیمه اول دربی به مراتب بالاتر از نیمه دوم بود/ به دو تیم بابت بازی محتاطانه حق می‌دهم

کیفیت نیمه اول دربی به مراتب بالاتر از نیمه دوم بود/ به دو تیم بابت بازی محتاطانه حق می‌دهم

پیشکسوت فوتبال نظرش را در مورد تساوی بدون گل دو تیم استقلال و پرسپولیس در دربی عنوان کرد.

سیدمهدی سیدصالحی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص دربی ۱۰۳ پایتخت و تساوی بدون گل دو تیم استقلال و پرسپولیس در این دیدار اظهار کرد: بازی در نیمه اول کیفیت نسبتاً قابل قبولی داشت. استقلال در این نیمه سعی داشت پرس از جلو انجام دهد و اجازه بازی‌سازی در میانه میدان را از پرسپولیس بگیرد و پرسپولیس هم در یک فوتبال واکنش‌گرایانه مجبور به روی آوردن به بازی مستقیم شد. دو تیم برای رسیدن به گل در این نیمه تلاش‌هایی داشتند که البته به نتیجه نرسید ولی نیمه دوم این بازی شرایط متفاوتی داشت. 

وی افزود: برخلاف نیمه اول، نیمه دوم کیفیت فنی بالایی نداشت و توپ پیشتر در وسط زمین درحال گردش بود. هرچه زمان جلو می‌رفت فوتبال محتاطانه دو تیم بیشتر نمود پیدا می‌کرد و از دقیقه ۷۰ به بعد دیگر دو تیم در انتظار سوت پایان بازی بودند و تلاش می‌کردند گل نخورند و بازی با همین نتیجه به پایان برسد. 

پیشکسوت فوتبال در مورد انتقاداتی که به کیفیت فنی دربی می‌شود توضیح داد: من این بازی را در لباس دو تیم تجربه کردم و واقعاً جو سنگین و وحشتناکی در این بازی وجود داد و بازیکن از چند روز قبل استرس این بازی را دارد و طبیعی است که هم بازیکنان و هم مربیان کمی محتاطانه عمل کنند. خصوصاً الان که دو تیم در کورس قهرمانی هم هستند و نتیجه این بازی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به نظر من باید تا حدی به دو تیم از این بابت حق داد و یک موضوع طبیعی است و در دوره‌های مختلف هم به همین شکل بوده و شخص خاصی مقصر آن نیست. 

سیدصالحی در مورد فوتبال تدافعی استقلال هم گفت: خوب دفاع کردن یک هنر است و به قول مورینیو شما با خوب حمله کردن یک بازی را می‌توانید ببرید ولی با خوب دفاع کردن می‌توانید قهرمان شوید و استقلال هنر خوب دفاع کردن را دارد. بعد هم باید دقت کنید داشته‌های نکونام در تیمش ایجاب می‌کند چنین مدلی بازی در دستور کار داشته باشد. اگر او بازیکنانی که می‌خواست برایش جذب کرده بودند یا هنوز محبی و قایدی را در اختیار داشت بازهم تدافعی بازی می‌کرد؟ به نظرم استقلال با توجه به داشته‌هایش منطقی بازی می‌کند و آن طرف پرسپولیس دستش در فاز هجومی بازتر است می‌تواند بهتر برنامه‌های هجومی تدارک ببیند.  

وی در پایان در مورد پیش بینی خودش از قهرمانی لیگ گفت: هنوز زود است بخواهیم در موردش صحبت کنیم و به نظرم این جدال تا هفته‌های پایانی ادامه دارد و حدس می‌زنم سپاهان هم دوباره به کورس اضافه شود. ولی شانس استقلال را تا حدودی بیشتر می‌بینم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha