کد خبر 244453
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۸

در گفتگو با «حیات» مطرح شد:

اسلام را از نگاه قوم دیگری نگاه کنیم

اسلام را از نگاه قوم دیگری نگاه کنیم

بازیگر نمایش «روزی که بهشتی شدم» گفت: نمایش به ما یادآور می‌شود که از نگاه قومی که مسلمان نیستند به اسلام نگاه کنیم.

سروین اصلانی بازیگر نمایش «روزی که بهشتی شدم» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی حیات گفت: همیشه قصه‌های دینی را برای ما از یک زاویه خاص روایت کرده‌اند و این نمایش باعث شد ما به شکل دیگری به داستان‌های دینی نگاه کنیم و  از چشم یک قوم دیگر که مسلمان نیستند به اسلام نگاه کنیم.

وی افزود: این داستان به دلیل وجه تمایز و تفاوتی که با دیگر داستان‌های دینی دارد می‌تواند مخاطب را به خود جذب کند.

اصلانی که ۱۷ سال سن دارد در مورد ورودش به عرصه نمایش یادآور شد: در سال ۹۹ در یک کارگاه بازیگری تست اجرا دادم و آنجا پذیرفته شدم که از سال ۱۴۰۰ اجرای نمایش را شروع کردیم. در نمایش روزی که بهشتی شدم نیز نقش هارا را به من دادند.

وی عنوان کرد: دانش آموزان برای فعالیت‌های هنری و حرفه‌ای نظیر تئاتر سختی‌های زیادی را متحمل می‌شوند چرا که باید تعادل میان مدرسه و کار تئاتر را برقرار کنیم. باید خیلی مراقب باشیم که در فضای اشتباه نباشیم و در موقعیت کاری سالمی قرار بگیریم.

اصلانی در رابطه با جشنواره ملی تئاتر شبستان گفت: فضای کار در جشنواره شبستان خیلی سالم است و به خوبی از ما مراقبت می‌شد. امنیت و نظم حضور تیم‌های نمایشی برقرار است ما را حضور غیاب می‌کنند و فضای خوب و مناسبی دارد.

وی افزود: این جشنواره به خودی خود به من و دیگر بچه‌ها انگیزه‌های زیادی داد و باعث می‌شود که بیشتر فکر کنیم و سراغ نمایشنامه‌های دیگر برویم و موضوعات جذاب برای مخاطب را انتخاب کنیم. این جشنواره به ما این انگیزه را داد که برای کارهای آینده چه در ماه‌های پیش رو و یا برای سال آینده نمایش‌های دیگری را شروع کنیم و در دوره‌های آینده شرکت کنیم.

اصلانی خطاب به همسالان خود که به هنر تئاتر علاقه دارند، گفت: توصیه می‌کنم که حتماً از جای درستی وارد عرصه تئاتر شوند و در این راه پشتکار داشته باشند و صبر زیادی به خرج دهند تا به آن نتیجه دلخواهشان برسند.

در نخستین دوره از برگزاری این جشنواره گروه‌های نمایشی و هنری که وابسته به مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند از سراسر کشور به تهران آمدند و در 14 مسجد منتخب شهر تهران برای مخاطبان و اهالی مساجد به اجرای نمایش پرداختند.

این جشنواره در 4 بخش عمومی، مهر ویژه بانوان، کودک و نوجوان و تئاتر کاغذی برگزار شده که امید است در دوره‌های آینده آثار ارسالی به جشنواره توسعه کمی و کیفی یابد.

داوران این جشنواره نیز از چهره‌های شناخته شده عرصه تئاتر هستند که برخی از آن‌ها پیش از برگزاری جشنواره در قالب مدرسه تئاتر شبستان در تعدادی از استان‌ها حضور یافتند و به برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha