کد خبر 241648
۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱

ورود سامانه بارشی به استان سمنان/ هوا سردتر می‌شود

ورود سامانه بارشی به استان سمنان/ هوا سردتر می‌شود

استان سمنان هفته آتی را با ورود سامانه کم فشار بارشی آغاز خواهد کرد هفته‌ای که اکثر روزهای آن ابری و همراه با افت دمای هوا و بارش خواهد بود.

به گزارش گروه استانی حیات، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه کم فشار بارشی از فردا وارد استان سمنان می‌شود و برای حدود یک هفته آسمان اکثر نقاط استان نیمه ابری، همراه با افزایش ابر، افت دمای هوا و بارش برف و باران خواهد بود.

از فردا در مرکز استان سمنان شاهد افزایش ابر، رگبار پراکنده و بارش برف و باران خواهیم بود در نواحی سردسیر استان سمنان از فردا احتمال وقوع کولاک برف نیز وجود دارد. شرایط آب و هوایی در استان سمنان طی هفته آتی به این شکل است که از روز شنبه به مرور سامانه کم فشار بارشی وارد استان شده و دو روز در اقصی نقاط استان فعالیت خواهد داشت سپس جای خود را به سامانه‌ای دیگر می‌دهد که نیمه پایانی هفته در استان استقرار پیدا کرده و سبب بارش برف و باران می‌شود.

بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، بارندگی‌ها بیشتر در نواحی شمالی و غربی است همچنین مه گرفتگی کاهش دید افقی، افزایش ابر، وزش باد و بارش برف به خصوص در جاده‌های مرتفع از دیگر پیش بینی‌های سازمان هواشناسی برای استان سمنان است.

این وضعیت تقریباً در همه روزهای هفته آتی دیده خواهد شد در نتیجه مردم استان سمنان با بارش برف و باران به استقبال انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری خواهند رفت. نقشه‌های هواشناسی همچنین نشان می‌دهند که در هفته آتی شاهد کاهش دمای هوا هم هستیم و هر چه به انتهای هفته بیشتر نزدیک می‌شویم، برودت دمای هوا هم بیشتر خواهد شد.

بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان سمنان برای امروز ۱۳ و شش درجه بالای صفر اعلام شده و این در حالی است که بیشینه و کمینه دمای مرکز استان در روز یکشنبه به هفت و دو درجه بالای صفر کاهش خواهد یافت.

از روز شنبه آسمان مرکز استان ابری است و شاهد افزایش ابر، کاهش دمای هوا و بارش برف و باران خواهیم بود. در شاهرود نیز وضعیت مشابه است از روز شنبه ابرها وارد دیار شاهوار می‌شوند بیشینه و کمینه دمای هوای امروز شاهرود ۱۱ و یک درجه بالای صفر است در حالی که روز یکشنبه این شخص به پنج درجه بالای صفر و دو درجه زیر صفر تغییر خواهد کرد.

اوج سرمای هوا در شاهرود به روزهای سه شنبه چهارشنبه باز می‌گردد که کمینه دمای هوا حتی به زیر چهار درجه زیر صفر نیز خواهد رسید در دامغان نیز از فردا شاهد ورود ابرها هستیم و این آغاز یک هفته بارشی و برودتی در دیار صد دروازه است.

بیشینه و کمینه دمای هوای دامغان برای امروز ۱۳ و سه درجه بالای صفر اعلام شده در صورتی که این شاخص روز یکشنبه به شش و یک درجه بالای صفر خواهد رسید. از روز یکشنبه همچنین شاهد کاهش شدید دمای هوا در منطقه دامغان خواهیم بود.

در مهدیشهر و شهمیرزاد نیز شرایط مشابه است بیشینه و کمینه دمای هوای مهدیشهر ۹ و دو درجه بالای صفر است در حالی که در روز یکشنبه این شاخص به سه درجه بالای صفر و یک درجه زیر صفر خواهد رسید و این نشان می‌دهد که ما افت دمای هوا را خواهیم داشت.

بیشینه و کمینه دمای هوای گرمسار برای امروز ۱۷ و هفت درجه بالای صفر است و از فردا کم کم ابرها وارد شهرستان گرمسار خواهند شد بیشینه و کمینه دمای هوای گرمسار برای روز یکشنبه ۱۶ و هفت درجه بالای صفر اعلام شده و به مرور از روز یکشنبه شاهد افت دمای هوا باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha