کد خبر 241045
۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵

سبحانی‌فر با حضور در غرفه «حیات» مطرح کرد؛

اصلاح و پیشرفت جامعه صرفا از طریق شرکت در انتخابات صورت می‌گیرد

اصلاح و پیشرفت جامعه صرفا از طریق شرکت در انتخابات صورت می‌گیرد

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اصلاح و پیشرفت جامعه صرفا از طریق شرکت در انتخابات صورت می‌گیرد، گفت: توصیه من این است همه شهروندان در انتخابات مشارکت کرده و افراد نزدیک به خودشان را انتخاب کنند تا ان‌شاءالله بتوانیم مجلسی توانمد و قوی داشته باشیم.

رمضانعلی سبحانی‌فر، نماینده ادوار نهم و دهم مجلس شورای اسلامی و صاحب امتیاز روزنامه آفتاب اقتصادی با حضور در غرفه حیات، در نمایشگاه مطبوعات، در رابطه با ضرورت شرکت در انتخابات پیش‌رو گفت: در بحث انتخابات مقام معظم رهبری نکات کلیدی را از ابتدای سال مطرح فرمودند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها مبحث مشارکت است. ایشان لازمه مشارکت را در رقابت، سلامت و امنیت انتخابات تعریف کردند و به تبع این تاکیدات موکد ایشان همه می‌بایست ابزار این افزایش مشارکت را فراهم کنند.

وی افزود: ناراحتی‌هایی که امروز در میان مردم وجود دارد که می‌تواند موجب دلسردی مردم شود. بخشی از این ناراحتی‌ها مربوط به دغدغه‌های معیشتی و اقتصادی مردم است. اما بخش دیگر مربوط به این است که عده‌ای می‌گویند کاندیداهای مورد قبول گروه‌ها و صنوف مختلف جامعه باید در انتخابات حاضر باشند که همه انگیزه لازم برای مشارکت حداکثری داشته باشند.

نماینده اسبق مجلس ادامه داد: دغدغه اولی که مطرح شد به کارگزاران نظام در بخش‌های اجرایی مربوط است که اگر توانمند و کارآمد باشند در رفع دغدغه‌های معیشتی و افزایش انگیزه مردم برای مشارکت موثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: اما درباره آن دسته از شهروندانی که ناراحتی شان مربوط به عدم تایید کاندیداهای موردنظر برخی از گروه‌ها و سلایق مردم است؛ نظر شخصی بنده این است که حتی اگر اینطور هم باشد عدم مشارکت در انتخابات نه‌تنها منجر به بهتر شدن و تامین مطالبات آن‌ها نخواهد شد، بلکه منجر به این می‌شود که وضعیت کشو از آنچه که مطلوب آن‌هاست حتی فاصله بیشتری بگیرد.

سبحانی‌فربا تاکید بر لزوم مشارکت در انتخابات یادآور شد: توصیه من به همه مردم این است که به هر تقدیر افرادی را که برنامه‌ها و نظام فکری آن‌ها را نزدیک به خود می‌بینند در پای صندوق‌های رای انتخاب کنند؛ تا بتوانند از این طریق هم بحث ایجاد تحول در اقتصاد و رفع مشکلات معیشتی را از مجاری قانونی دنبال کنند و هم با تقویت رقابت در انتخابات بر اساس رهنمودهای مقام رهبری موجب اصلاح و پیشرفت جامعه شوند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اصلاح و پیشرفت جامعه صرفا از طریق صندوق رای صورت می‌پذیرد گفت: توصیه من این است همه شهروندان در انتخابات مشارکت نموده و افراد نزدیک به خودشان را انتخاب کنند تا بتوانیم ان‌شاالله مجلسی توانمد و قوی داشته باشیم تا هم در بعد تقنینی موفق باشند و قوانین درستی تصویب کنند؛ و هم در بحث نظارتی با ابزارهای قانونی‌شان مدیران توانمندی را انتخاب و تایید بکنند.

نماینده ادوار نهم و دهم مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر نقش ویژه مجلس در امر نظارت بر مقامات اجرایی کشور گفت: اگر مجلس آینده مجلسی قوی باشد و بتواند وزرای توانمندی را تایید کنند، آن وزرا با انتخاب مدیران قوی منجر به پیشرفت کشور خواهند شد. اما اگر مجلس قوی نباشد و خدای نکرده نمایندگان آن استقلال عمل از خود نداشته باشند، باعث می‌شود که افراد کارآمد از مناصب اجرایی دور می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha