کد خبر 238419
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵

نشست خبری «تابستان همان سال‌ها» برگزار شد/ تاکنون چنین بی‌نظمی در اکران فیلم‌ها هیچ جایی از دنیا ندیده ام

نشست خبری «تابستان همان سال‌ها» برگزار شد/ تاکنون چنین بی‌نظمی در اکران فیلم‌ها هیچ جایی از دنیا ندیده ام

نشست خبری «تابستلن همان سال‌ها» با حضور کارگردان، تهیه کننده و عوامل فیلم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ به گزارش ستاد خبری چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر، نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «تابستان همان سال» امروز 13 بهمن ماه در دومین روز از چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

در این نشست محمود کلاری کارگردان، علی اوجی تهیه‌کننده، سمیرا حسن‌پور، فریبا نادری، رایان سرلک، رونیکا بهرام‌زاده بازیگران، کوهیار کلاری مدیر فیلمبرداری، کامیاب امین‌عشایری طراح صحنه حضور داشتند.

در ابتدای این نشست کارگردان فیلم بابت صدای بد پخش فیلم در سالن عذرخواهی کرد و ادامه داد: من قبلا به نوعی آن طرف صحنه بودم و روزگاری عکاس بودم و در نشریات کار می‌کردم و اکنون این طرف صحنه هستم. در همین ابتدای برنامه از شما بابت صدای بد پخش فیلم در سالن عذرخواهی می‌کنم.

امروز روز دوم جشنواره است و امیدوارم مجریان برگزاری جشنواره نظمی به این‌ نمایش‌ها دهند تا فیلم‌ها درست‌تر دیده شوند. دقیقه ۲۰ فیلم هنوز افراد در سالن رفت و آمد می‌کردند.

وی ادامه داد: این همه در جشنواره‌های مختلف در جهان شرکت کرده ایم و من تاکنون چنین چیزی ندیده‌ام و افراد پس از پخش فیلم دیگر حق ندارند وارد سالن شوند. 

این کارگردان بیان کرد: اگر افراد نریشن اول فیلم را نشوند، متوجه داستان نمی‌شوند. واقعیت امر این است که من سعی کردم در این فیلم قصه‌گو باشم؛ دقیقا مانند مادربزرگ خودم و سعی کردم ۹۰ دقیقه برای مخاطبان قصه تعریف کنم زیرا در سینمای ما اکنون قصه‌گویی رنگ‌ باخته است. و درنهایت باز از شما عذرخواهی می‌کنم البته شاید عذرخواهی وظیفه و کار من نباشد. 

کلاری گفت: بافت قدیمی شهر در فیلم نشان‌داده می شود. نیما یوشیج با پدر پدربزرگ من همشهری بوده اند و همانگونه ک دیده می شود بافت قدیمی شهر تهران جایش را به معماری بی هویتی میدهد و این اتفاق افتاده است و خانه ای که در آخر فیلم میبینیم آن الفت و مناسبات و آن جنس از روابط رنگ باخته است و این مناسبات میان انسانها و خانواده در طول فیلم جهانی را به تصویر میکشد که به سالیان رشد ما بر میگردد.

سمیرا حسن‌پور بازیگر این فیلم سینمایی عنوان کرد: دوست دارم در ابتدا این را عرض کنم که من آدم خوش‌شانسی هستم زیرا اولین بار در سینما جلوی دوربین آقای کلاری رفتم، جایزه‌ام را در جایی گرفتم که ایشان داور بودند و اکنون هم توانستم در فیلم ایشان بازی کنم. 

حسن‌پور ادامه داد: در این فیلم من نقش مادر عطا را داشتم. این فیلم در دهه گذشته بود. آتی این فیلم در دوری شوهرش زندگی می‌کرد و  ایفای نقش این شخصیت درون‌گرا باعث شد که از باقی نقش‌هایم جدا شوم.

رایان سرلک بازیگر خردسال این فیلم گفت: سلام‌ می‌کنم به همه حاضران. برای من افتخار بزرگی بود که در فیلم آقای کلاری بازی کنم. به من خیلی خوش گذشت و از ایشان بسیار یاد گرفتم. همچینن خوشحالم که کنار بازیگران این فیلم بازی کردم.

سرلک درباره سخت‌ترین سکانس خود در این فیلم گفت: تابستان همان سال در زمستان ضبط شد و در سرمای زمستان باید لباس تابستانی می‌پوشیدیم.

کامیاب امین‌عشایری طراح صحنه فیلم تابستان همان سال گفت: من به عنوان طراح صحنه با آقای کلاری در پوزیشن فیلمبردار چند فیلم کار کردیم و در این فیلم شرایط فرق داشت. کار کردن با آقای کلاری اینگونه است که خودشان مسلط به مساله هستند و کار کردن با ایشان برای طراح مانند یک کلاس درس است. واقعیت امر این است که اگر کم و کاستی بوده قطعا از سمت من بوده است.

علی اوجی تهیه کننده این فیلم درباره دلیل همکاری و همراهی چنین فیلمی توضیح داد: من در سینمای تجاری رشد کردم اما سلیقه من را به این سمت سوق داد. من یک کاراکتر بازیگر دارم که گاهی خودش را فدای یک شخصیت دیگر می‌کند تا چنینی فیلمی بسازد. گاهی برای اینکه پول چنین پروزه ای را مهیا کنم حتی در یک رئالیتی شوها بازی کرده ام.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha