کد خبر 238091
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱

داود سیدعباسی در گفتگو با «حیات»:

کلید برد مقابل سوریه را در بازی با فلسطین پیدا کردیم

کلید برد مقابل سوریه را در بازی با فلسطین پیدا کردیم

پیشکسوت فوتبال عقیده دارد با شیوه‌ای مشابه بازی با فلسطین می‌توانیم از سد سوریه عبور کنیم.

داود سیدعباسی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص وضعیت تیم ملی ایران در دور گروهی جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: تیم ملی در دور گروهی نوسان کمی داشت و توانست اقتدار خودش را در سه مسابقه که در آن حضور پیدا کرد نشان دهد و میان تیم‌های مدعی منسجم‌ترین عملکر درا از خودش به نمایش گذاشت. با وجود انتقاداتی که به بازی مقابل هنگ کنگ می‌شود به نظرم ما نسبت به سایر تیم‌های مدعی تلورانس پایین‌تری داشتیم و وقتی سطح مسابقات تا این حد بالا رفته و اختلاف بین تیم‌های قوی و ضعیف کمتر شده نمی‌توان انتظار داشت در هر بازی 3-4 گل به حریف بزنیم. هر تیمی به هر حال در برخی بازی‌ها به مشکل می‌خورد. من در بازی با هنگ کنگ هم هرچند شادابی و میل هجومی کمتری نسبت به دو بازی دیگر در تیم ملی دیدم ولی مشکل چندان بزرگی نبود که تا این حد انتقادها رو به خودش برانگیخت.

وی افزود: کلید بازی ما مقاب فلسطین گل زودهنگامی بود که به ثمر رساندیم و توانستیم برنامه‌های حریف را که روی دفاع - ضد حمله کار کرده بود خراب کنیم و در ادامه گل‌های بعدی هم به ثمر رسید. در بازی با امارات هم چیزی نمانده بود مشکلی که در بازی با هنگ کنگ برایمان ایجاد شد شکل بگیرد ولی خب یک جاهایی در کنار خوب بودن نیاز به شانس هم دارید. چیزی که مقابل هنگ کنگ نداشتیم ولی مقابل امارات داشتیم و توانستیم پیروز شویم. یک اشکال بزرگ دیگری هم که وجود داشت عدم توجه بچه‌ها به VAR است. به جز بازیکنان لژیونر ما، سایر نفرات به VAR عادت ندارند و بی احتیاط بازی می‌کنند و راحت خطا می‌دهند و در موقعیت آفساید قرار می‌گیرند. شما اگر یک فصل کامل در جایی بازی کنید که VAR وجود دارد به این عادت می‌کنید که کوچکترین حرکت شما از چشم تیم داوری دور نمی‌ماند و محتاطانه‌تر بازی می‌کند. هم پنالتی که دادیم روی بی احتیاطی بود و هم گل‌هایی که زدیم اشکال در قرار گرفتن در موقعیت آفساید یا خطا در محوطه جریمه حریف بود. کاش تیم‌ها در کنار خودشان یک کارشناس داوری هم داشتند که این مسائل را به بازیکنان گوشزد می‌کرد و یا قوانین جدید داوری را به آنها آموزش می‌داد.

پیشکسوت فوتبال در مورد تقابل امروز تیم ملی مقابل سوریه گفت: سبک بازی سوریه تا حدی شبیه به فلسطین است و آنها هم برای دفاع - ضد حمله مقابل ما قرار می‌گیرند با این تفاوت که ساختار دفاعی منسجم‌تری دارند و در ترتیب دادن حملات سرعتی هم بازیکنان با کیفیت‌تری در خط جلو در اختیار دارند و البته فرصت‌ طلب‌تر هم هستند. اگر در این بازی مثل بازی با فلسطین ما به یک گل زودهنگام برسیم به نوعی برنامه‌های حریف را تخریب کردیم و آنها باید به سراغ پلن B بروند و بالا بازی کنند و این فرصتی خواهد بود که به گل‌های بعدی برسیم ولی اگر در 20-25 دقیقه ابتدایی بازی گل نزنیم کار گره می‌خورد و هرچه زمان جلو برود اوضاع برای ما سخت می‌شود و در آن صورت بعید نیست روی یک ضد حمله غافلگیر شویم.

سیدعباسی در ادامه توضیح داد: حضور بازیکن با تجربه و تخریب‌ کننده مثل چشمی در قلب خط دفاعی خیلی مهم است. با توجه به تفکرات امیر قلعه‌نویی می‌دانم او به مدافعان میانی دستور می‌دهد برای ضربات ایستگاهی و کرنرها وارد محوطه جریمه حریف شوند و به نظرم نباید با ضد حملات حریف غافل شویم و 2 بازیکن باید در هر موقعیتی در زمین ایران باقی بمانند. اگر خودمان باشیم و با استراتژی مناسب و تمرکز و روحیه بالا وارد زمین شویم می‌توانیم برنده از بازی خارج شویم و همانطور که گفتم کلید بازی زدن گل زودهنگام در بازی است. پیش بینی من این است که با اختلاف 2 گل سوریه را شکست دهیم. کلید بازی با سوریه را مقابل فلسطین پیدا کردیم و باید دید می‌توانیم از آن استفاده کنیم یا نه.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha