کد خبر 237935
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

جام ملت‌های آسیا 2024 - قطر؛

روز تاریخی اردن با کمک فغانی و صعود سخت میزبان/ رسیدیم به اولین فینال جام!

روز تاریخی اردن با کمک فغانی و صعود سخت میزبان/ رسیدیم به اولین فینال جام!

دومین روز از مرحله حذفی مسابقات جام ملت‌های آسیا 2024 - قطر با پیروزی تاریخی و پر حاشیه اردن مقابل عراق و برتری میزبان مقابل فلسطین و صعود این دو تیم به جمع 8 تیم برتر جام همراه شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ دور حذفی مسابقات جام ملت‌های آسیا روز گذشته پیگیری شد و با برگزاری دو دیدار دیگر از این مرحله، دو تیم حاضر در دور یک چهارم نهایی رقابت‌ها مشخص شده و تا این لحظه چهره چهار تیم حاضر در این مرحله مشخص شد.

روز تاریخی اردن مقابل عراق/ حمله به فغانی بابت یک تصمیم جنجالی

در سومین دیدار مرحله یک چهارم نهایی، جام ملت های آسیا، اردن توانست در یک بازی جذاب و دیدنی، عراق را شکست دهد و حریف تاجیکستان در مرحله یک چهارم نهایی شود. در این دیدار ابتدا اردن پیش افتاد اما در ادامه عراق کامبک زد و بازی را 2 بر یک کرد. این پایان کار نبود و با اخراج آیمن حسین، عراق 10 نفره شد و اردن موفق شد کامبک بزند و با نتیجه 3 بر 2 حریفش را شکست دهد.

تیم ملی عراق که از دور مقدماتی با اقتدار صعود کرده بود در نیمه نخست عملکرد خیره کننده ای نداشت و با نتیجه یک بر صفر بازی را به حریف اردنی واگذار کرد و  راهی رختکن شد.اما با آغاز نیمه دوم تیم ملی عراق با عمل به دستورات تاکتیکی سرمربی اسپانیایی خود بازی را تهاجمی آغاز کرد و موفق شد توسط ناطق در دقیقه 68 نخستین گل خود را به ثمر رساند و بازی را به تساوی کشاند.

حملات عراق ادامه یافت تا اینکه ایمن حسین مهاجم عراقی و آقای گل این مسابقات در دقیقه 76 گل برتری عراق را به ثمر رساند. ایمن حسین پس از  حرکتی که به خاطر شادی گل انجام داد توسط فغانی داور ایرانی تبار استرالیایی از زمین بازی اخراج شد تا عراق ادامه بازی را به شکلی نفس گیر با یک یار کمتر ادامه دهد.

پس از ده نفره شدن عراق حملات تیم ملی اردن تشدید شد و این تیم در دقیقه چهارم وقت های تلف شده بازی را به تساوی کشاند و به فاصله دو دقیقه بعد نیز گل پیروزی بخش خود را به ثمر رساند تا با یک پیروزی دراماتیک راهی مرحله یک چهارم نهایی شود. با این پیروزی اردن راهی یک چهارم نهایی شد و حریف تاجیکستان در این مرحله از رقابت‌ها خواهد بود و دو تیم برای رسیدن به نیمه نهایی به مصاف هم خواهند رفت.

این دیدار حواشی و جنجال‌های زیادی به دنبال داشت و یکی از آنها اعتراض تیم بازنده به قضاوت علیرضا فغانی، داور مسابقه بود. علیرضا فغانی در جریان این دیدار که با برد اردنی ها همراه بود، بازیکن عراق را به خاطر تحریک هواداران حریف پس از گلش اخراج کرد. تصمیمی که اعتراض عراقی ها را برانگیخت.

روز تاریخی اردن با کمک فغانی و صعود سخت میزبان/ رسیدیم به اولین فینال جام!

به نظر، فغانی این حرکت را تحریک تماشاگران اردن و بازیکنان حریف تشخیص داده و در نتیجه با کارت زرد دوم او را از میدان اخراج کرد. تصمیمی که در نتیجه دیدار و حذف عراق، بی تاثیر نبود. هواداران  عراق به صفحه  علیرضا فغانی حمله کردند و تا این لحظه بیش از ۲۰۰ هزار کامنت در آخرین پست او به ثبت رسیده است.

اردن با این پیروزی باید در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تاجیکستان برود، دیداری که شاید هیچکس نمی‌توانست آن را در این مرحله پیش بینی کند و حالا یکی از این دو تیم به مرحله نیمه نهایی خواهند رسید.

پایان شگفتی‌سازی فلسطینی‌ها مقابل میزبان

تیم‌های ملی فوتبال قطر و فلسطین از ساعت 19:30 روز گذشته و در دومین مسابقه از روز دوم بازی‌های مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2023، در ورزشگاه البیت دوحه مقابل هم قرار گرفتند که در پایان این بازی عنابی‌ها با نتیجه 2 بر یک پیروز شدند.

ابتدا عدی دباغ در دقیقه 37 گلزنی کرد و فلسطین را پیش انداخت، اما قطری‌ها برای اینکه در پایان نیمه اول بازنده به رختکن نروند تا دقایق پایانی نیمه اول برای جبران نتیجه جنگیدند و مزد زحمات خود را در دقیقه 6+45 با گلزنی حسن الهیدوس دریافت کردند.

در حالی که انتظار می‌رفت میزبان نیمه دوم را هجومی آغاز کند در دقیقه 49 صدرنشین گروه A رقابت‌ها صاحب پنالتی شد و اکرم عفیف دروازه رقیب را برای مرتبه دوم باز کرد تا تیمش دست بالا را داشته باشد. در ادامه بازی توپی از خط دروازه‌ها نگذشت و قطر با نتیجه 2 بر یک فاتح مسابقه شد.

با این نتیجه دیگر شگفتی خلق نشد و قطر بدون مشکل به جمع هشت تیم برتر جام هجدهم رسید.

حالا قطر باید در دور بعدی مسابقات به مصاف برنده تقابل تایلند و ازبکستان برود و برای رسیدن به نیمه نهایی از این مرحله عبور کند.

نخستین فینال جام

مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا امروز با برگزاری دو مسابقات پیگیری می‌شود که ابتدا ازبکستان مقابل تیم شگفتی‌ساز تایلند قرار می‌گیرد، تیمی که مرحله گروهی عربستان را متوقف کرد و حالا در اندیشه صعود تاریخی به جمع 8 تیم برتر جام است.

در دیگر بازی امروز، تیم‌های عربستان و کره‌جنوبی برابر هم صف آرایی می‌کنند که این مسابقه را می‌توان نخستین فینال زودهنگام جام در نظر گرفت زیرا در پایان این مسابقه، یکی از مدعیان قهرمانی وداع تلخی با این رقابتها خواهد داشت.

برنامه ادامه دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی تا فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ قطر هم به شرح زیر است:

سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲
بازی شماره ۴۱: ازبکستان - تایلند، ساعت ۱۵ در ورزشگاه الجنوب
بازی شماره ۴۲: عربستان - کره‌جنوبی، ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه اجوکیشن سیتی

چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲
دیدار شماره ۴۳: بحرین - ژاپن، ساعت ۱۵ در ورزشگاه الثمامه
دیدار شماره ۴۴: ایران - سوریه، ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه

برنامه ادامه دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهایی تا فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ قطر هم به شرح زیر است:

جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
دیدار شماره ۴۵: تاجیکستان - برنده بازی شماره ۳۹، ساعت ۱۵ در ورزشگاه احمد بن علی
دیدار شماره ۴۶: استرالیا - برنده بازی شماره ۴۲، ساعت ۱۹ در ورزشگاه الجنوب

شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
دیدار شماره ۴۷: برنده بازی شماره ۴۴ - برنده بازی شماره ۴۳، ساعت ۱۵ در ورزشگاه اجوکیشن سیتی
دیدار شماره ۴۸: برنده بازی شماره ۴۰ - برنده بازی شماره ۴۱، ساعت ۱۹ در ورزشگاه البیت

روز تاریخی اردن با کمک فغانی و صعود سخت میزبان/ رسیدیم به اولین فینال جام!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha