کد خبر 237697
۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱

«حیات» گزارش می دهد؛

کنگره 24 هزار شهید پایتخت اینبار در بوستان ولایت

کنگره 24 هزار شهید پایتخت اینبار در بوستان ولایت

پس از آنکه مراسم پایان یافت به همراه جمع عظیمی از خانواده های معظم شهدا به سمت بوستان ولایت رفتیم تا هرکدام با کاشت یک نهال یاد شهیدشان را زنده نگه دارند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ امروز صبح در نهمین روز از آیین برگزاری کنگره 24هزار شهید پایتخت در بوستان ولایت تهران برگزار شد. در ابتدای این مراسم پس از قرائت قرآن مجری ما را به تماشای سرودی دعوت کرد که دخترانی با گروه های سنی مختلف در آن برای «مادران شهدا» اجرایی زیبا انجام دادند.

پس از آن سردار حسنزاده با بیان این نکته که وسعت شهدای ما در پایتخت به وسعت یک کشوراست از والدین شهدا تقدیر کرده و بیان کرد که همه یاداشتهایی که انجام می شود برای قدردانی از جایگاه شهدایی است که حالا جبهه مقاومت در سراسر جهان وامدار آنان است. او همچنین به نقش جوانان و نوجوانان در جنگ تحمیلی اشاره کرده و با توجه به همه تلاشهایی که دشمن انجام داده، نتوانسته است جوانان ما را تحت تاثیر قرار دهد و نمونه آن را مراسم اعتکاف امسال بیان کرد که بیشترین شرکت کنندگان نوجوان را در این سالها داشته است.

پس از آن سردار نقدی به این موضوع اشاره کرد که نقطه نقطه تهران مقتل شهداست و امروز گردهم آمده ایم تا بهترین کارها را را برای برجسته ترین نیکوکاران شهرمان انجام دهیم. وی همچنین اشاره کرد که قلبهایمان برای شهدای غزه تکه تکه است؛ اما خوشحالیم که پیام شهدا در سرتاسر تاثیرگذار بوده و این روزها روز پیروزی ملت ایران است.

او همچنین به اهمیت درختکاری اشاره کرد و گفت این عمل خیر به یاد شهدا انجام می شود. پس از آن حجت الاسلام ابوترابی از برگزار کنندگان کنگره 24 هزار شهید پایتخت تشکر کرد و از شهدا و والدین آنان به عنوان افرادی اثرگذار در دنیا یاد کرد.

پس از آنکه مراسم پایان یافت به همراه جمع عظیمی از خانواده های معظم شهدا به سمت بوستان رفتیم تا هرکدام با کاشت یک نهال یاد شهیدشان را زنده نگه دارند. همچنین حسن نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران اشاره کرد که اینجا یکی از پادگانهای قدیمی ارتش بود که به دستور مقام معظم رهبری تبدیل به بوستان و فضای سبز گسترده ای شده است و برنامه آتی این است که هوشمند سازی بوستان در دستور کار قرار گیرد. او همچنین اشاره کرد که امروز، روز کاشت 24 هزار نهال در شهر تهران است که 2هزار نهال آن امروز در بوستان ولایت و 22 هزار نهال دیگر همزمان در 22 نقطه شهر تهران به نیت شهدا در شهر تهران کاشته می شود تا یاد و نام شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی، شهدای سلامت، شهدای امنیت و همه شهدا گرامی داشته شود. بوستانهایی که مناسب با ساختار شهر تهران است و باید تا فضای سبز شهر تهران حفظ شده و توسعه یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha