کد خبر 236467
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶

نهاد انگلیسی از سرکوب حامیان فلسطین در اروپا، به سازمان ملل شکایت کرد

نهاد انگلیسی از سرکوب حامیان فلسطین در اروپا، به سازمان ملل شکایت کرد

یک نهاد اسلامی مستقر در انگلیس طی شکوائیه‌ای به سازمان ملل متحد، از سرکوب و نقض حقوق حامیان فلسطین در سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان شکایت کرد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ کمیسیون اسلامی حقوق بشر انگلیس با انتشار گزارشی در تارنمای خود نوشت: از زمان آغاز نسل‌کشی اسرائیل علیه غزه در اکتبر گذشته، حامیان فلسطین اعم از فعالان، هنرمندان، معترضان، سازمان‌های سیاسی و مدنی، هدف ارعاب، بازداشت و اذیت و آزار قرار گرفته‌اند.

بر اساس گزارش این نهاد اسلامی، محدودیت‌ها در انگلیس، فرانسه و آلمان به‌گونه‌ای است که هر نوع انتقاد از سیاست‌ها و اقدامات اسرائیل در سرزمین های اشغالی، نژادپرستانه و یهودی‌ستیزانه تلقی می‌شود.

در شکوائیه این نهاد اسلامی، هشدار داده شده است که سیاست‌ها و قوانین مبارزه با افراط‌گرایی و ضد تروریسم در این سه کشور اروپایی، به‌ویژه در زمینه‌ حقوق شهروندی، جاسوسی از سازمان‌های مدنی و محدود کردن حقوق سیاسی افراد، طی ماه‌های اخیر تشدید شده است.

کمیسیون اسلامی حقوق بشر، شکوائیه خود را برپایه پنج محور، الف) جرم انگاری حامیان و سازمان های طرفدار فلسطین، ب) سانسور، ج) جرایم جدید کیفری، د) جاسوسی و هـ) کاهش ورود مهاجران تنظیم کرده و نسبت به سرکوب حقوق حامیان فلسطین هشدار داده است.

این نامه برای گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد ارتقا و حمایت از حقوق بشر، گزارشگر ویژه در مورد وضعیت مدافعان حقوق بشر، گزارشگر ویژه در مورد ترویج و حمایت از حق آزادی عقیده و بیان و همچنین گزارشگر ویژه در مورد حقوق آزادی اجتماعات مسالمت آمیز ارسال شده است.

این درحالیست که دولت‌های مدعی پرچمداری حقوق بشر در اروپا طی ماه‌های اخیر محدودیت‌های سختگیرانه‌ای را علیه حامیان فلسطین و نهادهای ضد اسرائیلی وضع کرده‌اند.

نمونه اخیر آن، ممنوعیت سازمان حزب‌التحریر در انگلیس است که هفته پیش به دلیل حمایت از عملیات طوفان الاقصی، یهودستیز نامیده شد و در فهرست گروه‌های به اصطلاح تروریستی قرار گرفت.

تام توگندهات معاون وزیر کشور انگلیس پس از امضای فرمان ممنوعیت حزب‌التحریر ادعا کرد که این گروه، «نماینده اسلام و جامعه مسلمانان انگلیس نیست.»

وی با بیان این ادعا که گروه یادشده، ارزش‌های دموکراسی در انگلیس را تضعیف می‌کند اضافه کرد که دولت لندن هرگونه اقدام لازم را برای حمایت از جامعه یهودیان صورت خواهد داد.

در همین پیوند، شماری از رهبران مسلمان تصمیم لندن علیه این گروه را محکوم و آن را اقدامی در راستای تضعیف آزادی بیان توصیف کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha