کد خبر 236124
۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۰

جانباز 70 درصد در گفتگو با «حیات»:

جانبازی‌ام هدیه خداوند بود

جانبازی‌ام هدیه خداوند بود

طرفی‌نژاد گفت: من در سال 59 در بمباران هوایی اهواز جانباز شدم. در واقع این توفیق الهی بوده و از برکات زندگی من بود که به درجه جانبازی نائل آمدم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ وقتی با این بانوی جانباز در کوچه پس کوچه‌های خاطراتش قدم می‌زنیم، گویی کتاب رمانی را مرور می‌کنیم که با هر سطرش گوشمان عطشان شنیدن جمله های بعدی می‌شود و در تمامی فراز و فرود زندگی‌اش، از کودکی تا به‌امروز، بی‌تردید دست توانای پروردگار، لحظه به لحظه بر ‌شانه‌های او احساس می‌شود.

هنوز چندماهی از آغاز هجوم دشمن نگذشته که جنگ چهره‌ی هیولایی خود را به ساکنین شهرهای مرزی کشورمان نشان می‌دهد و در این میان، دخترکی 9 ساله را درگیر خود می‌کند. اما به ‌یمن اراده، صبر، تلاش، شخصیت مثبت‌اندیش و خستگی‌ناپذیرش،‌ اینک اولین چهره مطرح و به‌نام در عرصه ورزش ملی و پارالمپیک بین‌المللی کشورمان است.

مژگان طرفی‌نژاد جانباز 70 درصد در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ گفت: من در بمباران هوایی به درجه جانبازی نائل آمده و خواهرم نیز در آن زمان شهید شد. سال 1376 عضو تیم ملی جانبازان و معلولین شدم و تنها جانباز خانمی هستم که مقام سوم جهانی را در پرتاب دیسک به دست آورده است.

وی ادامه داد: در راستای کار اجرایی ورزشی نیز فعالیت کرده ام و در حال حاضر مشاور بانوان کمیته ملی پارالمپیک هستم. من معتقدم که خواستن توانستن است و ما توانستیم با ورزش و حضور در عرصه های ورزشی چالش نتوانستن را از بین برده و مانند سایرین زندگی کنیم.

طرفی نژاد همچنین اظهار کرد: در حال حاضر میبینیم که چطور ورزشکاران جانباز ما می توانند روی سکوها بدرخشند و حرفی برای گفتن داشته باشند تا وجهه اجتماعی خود را بهتر و پررنگتر نشان دهند. من در سال 59 در بمباران هوایی جانباز شدم. در واقع این توفیق الهی بوده و از برکات زندگی من بود که به درجه جانبازی نائل آمدم.

مشاور بانوان کمیته ملی پارالمپیک اشاره کرد: در عرصه های دانشگاهی نیز توانستم بدرخشم و در رتبه یک مدیریت ورزشی در مقطع دکتری پذیرفته شدم. سختی معنا ندارد و ورزش یکی از ارکانی است که می توانیم در آن فعل توانستن را صرف کرده و مایه افتخار جامعه باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha