کد خبر 235916
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱

معاون بهداشت وزارت بهداشت خبر داد:

آمار مرگ در سویه jn1 بیشتر از سوش‌های قبلی نیست/ میزان مصرف نمک ایرانیان ۲/۷ نرم دنیا

آمار مرگ در سویه jn1 بیشتر از سوش‌های قبلی نیست/ میزان مصرف نمک ایرانیان ۲/۷ نرم دنیا

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه هنوز سویه jn1 در کشور شناسایی نشده است، گفت: مرگ و میر و بستری این سویه بیشتر از سوش‌های قبلی نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست خبری پویش ملی سلامت گفت: الان نزدیک به ۴۳ میلیون نفر در طرح پویش ملی سلامت شرکت کرده‌اند که عمده جمعیت بالای ۱۸ سال بوده و از ۱۹۲ شهر در این طرح حضور یافته‌اند.

وی در ادامه تاکید کرد: الان ۵۷ میلیون نفر تحت پوشش برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع قرار خواهند گرفت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: هنوز سویه jn1 در کشور شناسایی نشده و بیمارزایی‌اش نسبت به سایر سوش‌ها بیشتر است.

وی در این خصوص اضافه کرد: وزارت بهداشت تمامی این مورد را رصد و از افراد مشکوک نمونه‌گیری می‌شود. مرگ و میر و بستری این سویه بیشتر از سوش‌های قبلی نخواهد بود. ماهیانه هزار نمونه از افراد مشکوک گرفته می شود و شویه غالب اعلام خواهد شد.

فرشیدی با اشاره به موضوع تغذیه ادامه داد: باید افراد تغذیه سالم داشته و از فعالیت فیزیکی مناسبی برخوردار باشند. نمک تاثیر زیادی بر پرفشاری خون داشته و این مساله عامل خطر بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر است. باید در زمینه تعدیل مصرف نمک فرهنگ‌سازی شود.

وی در ادامه تاکید کرد: در پویش سلامت که از اول بهمن شروع می شود دو موضوع نمک و قند مورد توجه قرار می‌گیرد. شیر مدارس هم که توزیع می‌شود. نمک‌ها باید تائیدیه سازمان غذا و دارو را داشته باشد. نمک‌های بسته‌بندی نیز باید مجوز مصرف را داشته باشد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: فروش پفک و اقلام خوراکی که حاوی نمک زیای است، در بوفه مدارس و تا فاصله ۱۰۰ متری از مدرسه‌ها ممنوع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha