کد خبر 235885
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵

علیرضا نیکبخت در گفتگو با «حیات»:

این تیم ملی پتانسیل قهرمانی در آسیا را دارد

این تیم ملی پتانسیل قهرمانی در آسیا را دارد

پیشکسوت فوتبال در مورد شانس قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا صحبت کرد.

علیرضا نیکبخت در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی حیات در خصوص تقابل تیم ملی ایران مقابل فلسطین اظهار داشت: من بازی خوبی را از تیم ملی در این بازی دیدم و برآیندم از این مسابقه مثبت بود. تیم ما از لحاظ دوندگی خوب کار کرد و در خط حمله هم با نفرات زیادی حاضر می‌شدیم و این باعث می‌شد خط دفاعی حریف تحت فشار قرار بگیرد و در نهایت مجبور به اشتباه شود. اگر ما همان انگیزه دقایق ابتدایی تا پایان ادامه می‌دادیم می‌توانستیم با گل‌های بیشتری هم به پیروزی برسیم ولی به نظرم بچه‌ها سعی کردند انرژی زیادی صرف این مسابقه نکنند و به فکر بازی‌های بعدی بودند. از نکات مثبت این بازی درخشش بازیکنانی مثل قایدی و محبی بود که می‌توانند به عنوان چهره‌های جدید به ترکیب اصلی تیم ملی در خط حمله اضافه شوند و کمک کنند.

وی افزود: ما یک مثلث ثابت و دائمی در خط جلوی تیم ملی داریم که شامل آزمون، طارمی و جهانبخش است. این نفرات هم هماهنگی خوبی با هم دارند و هم میادین بزرگ بین المللی را دیده اند و هم حضورشان به ترکیب تیم ملی وزن می‌دهد و اعتبار تیم ما را بالا می‌برد و نامشان موجب ترس حریفان می‌شود ولی چهره‌های جدید هم انگیزه بالایی دارند و عملکرد خوبی هم داشتند. میدان دادن به بازیکنانی مثل قایدی و محبی در این ترکیب سخت است ولی نکته مثبت این بازی بود و از کادرفنی ممنونم بابت اینکه به نفرات جدید و جوان‌تر اعتماد می‌کند. به نظرم با میدان دادن بیشتر به قایدی و محبی ثمرات مثبی می‌توان در تیم ملی دید و با ادامه این روند مشکل ناهماهنگی که در خط جلو در بازی با فلسطین دیدیم هم برطرف خواهد شد.

پیشکسوت فوتبال در مورد مشکلات خط دفاعی تیم ملی هم توضیح داد: این موضوع مهمی است و واقعیت تلخی است که باید با آن مواجه شویم و برایش فکری کنیم. خوب نیست با مصدومیت یک بازیکن مثل پورعلی‌گنجی تا این حد با مشکل روبرو شویم و نباید تیم ملی به بازیکن وابسته باشد. متاسفانه شجاع خلیل زاده هم درگیر مصدومیت شد و امیدوارم مشکل او جدی نباشد. به هر جهت ما در خط دفاع آسیب پذیر ظاهر شدیم. هم کند عمل کردیم و هم خطا زیاد دادیم و تحت فشار بازیکنان مجبور به اشتباه شدند. وقتی مقابل تیمی مثل فلسطین اینطور عمل می‌کنیم مقابل تیم‌های قدرتمندتر با مشکلات بیشتری روبرو خواهیم شد و باید هرچه سریعتر این نقیصه برطرف شود.

نیکبخت در مورد عملکرد کلی تیم ملی در این دوره از رقابت‌ها هم گفت: کار سختی داریم ولی بازی نخست تیم ملی من را امیدوار کرد. به هر حال رقبای ما هم بیکار ننشسته‌اند و برای موفقیت در این جام برنامه ریزی کردند. رقابت واقعاً سخت و  فشرده‌ است ولی پتانسیل قهرمانی در این مسابقات را در این تیم ملی می‌بینم و خیلی از مشکلاتی که در گذشته در تیم ملی ما وجود داشت در این تیم دیده نمی‌شود و سرحالی و شادابی و میل هجومی در بازیکنان می‌بینم که فاکتور مثبتی است و می‌توانیم به واسطه آن شانس موفقیت خودمان را بالا ببریم. امیدوارم در پایان نتیجه‌ای حاصل شود که منجر به خوشحالی مردم شود. ما چند دهه است قهرمان مسابقات نشدیم و حالا فرصت این را داریم که با این نسل به افتخار بزرگی دست پیدا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha