کد خبر 235069
۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی:

۶۰ درصد بازماندگان تحصیلی مناطق تجاری و آزادی به مدارس بازگشتند

۶۰ درصد بازماندگان تحصیلی مناطق تجاری و آزادی به مدارس بازگشتند

نشست مطبوعاتی معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با موضوع شوراهای آموزش وپرورش صبح امروز ۲۰ دی برگزار شد.

به گزارش حیات؛ احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کرمان و سردار دل‌ها گفت: در حادثه تروریستی کرمان ۲۳ دانش آموز شهید شدند که از این تعداد ۴ دانش آموز در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کردند.

وی افزود: در جهان، آینده کشور را در مدارس می‌بیینند در ایران نیز طبق اسناد بالا دستی و معتقدیم برای ایران قوی باید مدرسه قوی داشته باشیم و به نیروی انسانی توجه کنیم.وی افزود: بستر مدرسه باید در شوراهای آموزش و پرورش به خوبی چیده شود و دیگر عناصر نیز کمک کند.او ادامه داد: ریاست شوراهای شهرستان مربوط به استانداران و فرمانداران است. او ادامه داد: شوراهای آموزش و پرورش برای کمک به وزارت آموزش و پرورش در جلسات حضور می‌کند.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی با بیان این‌که شوراهای این وزارتخانه در مسائل فنی و پشتیبانی تصمیم گیری می‌کنند تصریح کرد: قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در سال ۱۳۷۲ به تصویب رسید. وی افزود: در سال گذشته ۱۰ هزار نفر در شوراهای کشور با آموزش و پرورش همکاری داشته اند.

او ادامه داد: در بخش دیگر این شوراها و جلسات آن کیفیت نظام آموزشی مورد بررسی قرار می‌گیرد. او ادامه داد: برای اقامه نماز دستور کار خوبی ارائه شدهوی افزود: ظرفیت آموزش و پرورش طبق ماده ۱۱.۱۳.۱۵.۱۶ و ۱۸ گسترش داده‌ایم. بحث مولد سازی باید از مکان‌های که استفاده نمی‌شود برای تکان‌ها استفاده شود.

وی افزود: حدود۳۵۰۰ مدرسه هیات امنایی داریم که حدود ۱ و ۱۰۰ میلیون نفر در این نوع مدارس تحصیل می‌کنند.

محمود زاده گفت: ۲۳۰ هزار دانش آموز در مناطق آزاد و تجاری تحصیل می‌کنند که از این تعداد حدود ۳۲ هزار نفر بازمانده تحصیل در ابتدای دولت در هفت منطقه تجاری و آزاد داشتیم که با روی کار آمدن دولت سیزدهم این تعداد به ۱۰ هزار دانش آموز کاهش یافته است.

وی اعلام کرد: دو منطقه چابهار و منطقه آزاد اروند بیشترین تعداد بازمانده تحصیلی را دارند.رئیس سازمان مدارس غیر دولتی گفت: حدود ۶۰ درصد بازماندگان تحصیلی در مناطق آزادی و تجاری به مدارس بازگشتند.

وی با بیان اینکه سه درصد از عوارض مربوط به پروانه ساختمان ها و تفکیک زمین باید در اختیار شوراهای آموزش و پرورش به منظور کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی قرار گیرد، افزود: در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۴۰ میلیارد تومان از این محل درآمد داشتیم که این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۴۱۳ میلیارد تومان رسید. این درآمد برای کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی در شوراهای آموزش و پرورش هزینه می‌شود. از سوی دیگر در مجموع در سال ۱۴۰۰ درآمد شوراهای آموزش و پرورش تقریبا ۱.۳ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ این عدد ۳.۷ هزار میلیارد تومان بود. این یعنی درآمد شوراها در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل خود ۷۲ درصد رشد داشت.

وی افزود: اولین جایی که باید باز شود مدرسه است و آخرین جایی هم که باید بسته شود مدرسه است البته جان دانش آموزان برای ما مهم است.محمود زاده گفت: توزیع شیر طبق اسناد برای مدارس غیر دولتی و دولتی تفکیکی نیست.گفتنی است که ۳۰امین همایش شوراهای آموزش و پرورش هفته آینده برگزار می‌شود. شورای آموزش و پرورش ذیل سازمان مدارس غیر دولتی است که در رسانه‌ها گفته نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha