کد خبر 234811
۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس مطرح کرد؛

حاج قاسم نشان داد، عدالت اجتماعی ربطی به دین ندارد 

حاج قاسم نشان داد، عدالت اجتماعی ربطی به دین ندارد 

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان جنگ تحمیلی دیدم حاج قاسم با رشادت‌های خود اثبات کردند عدالت اجتماعی ربطی به هیچ دین و مذهبی نداشته و انسان مسیحی مسلمان یا ایزدی برای او فرقی ندارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، محفلی صمیمانه به‌مناسبت سال نو مسیحیان با حضور سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، شارلی انویه تکیه، نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی و  خانواده شهدای مسیحی (آشوری) در کلیسای پتتیکاسی محله شهرآرا برگزار شد.

در این مراسم شارلی انویه، جنایت تروریستی در کرمان را تسلیت گفت و ضمن محکومیت آن اظهار کرد: به رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین به خانواده‌های داغدار این عزیزان تسلیت می‌گویم. استکبار هرگز نمی‌تواند بپذیرد ایران حامی مظلومین است. ما در زمان جنگ تحمیلی دیدم حاج قاسم با رشادت‌های خود اثبات کردند، عدالت اجتماعی ربطی به هیچ دین و مذهبی نداشته و انسان مسیحی مسلمان یا ایزدی برای او فرقی ندارد.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان حتی زمانی که اسم حاج قاسم را می‌شنوند، لرزه بر  اندام‌شان می‌افتد، افزود: از اول انقلاب جامعه آشوریان در همه عرصه ها حضور داشته‌اند. لازم است بگویم که اولین شهید انقلاب ارومیه از جامعه اشوری شهرستان ارومیه بود.

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین اولین زن جانباز جنگ تحمیلی که در سومین روز شروع جنگ تحمیلی جانباز شدند، از جامعه آشوریان است. این زن شجاع پس از مجروحیت از رشادت‌های خود دست برنداشت و ۸ سال برای فرزندان این مرز و بوم فارغ از هر دینی جنگیدند که این مساله برای جامعه آشوریان افتخار است. 

وی با بیان اینکه اینها افتخارات ایران است، ایرانی که در دنیا به اتحاد میان ادیان مشهور است، خاطرنشان کرد: خانواده‌های شهدا و جانبازان مشکلاتی در زندگی خود دارند و بنده از شما آقای دکتر قاضی‌زاده هاشمی خواهش می‌کنم و امیدوارم امروز با مطرح کردن مشکلات این عزیزان گره‌گشا باشیم. 

شارلی انویه همچنین گفت: خانواده این شهیدان، عزیزترین فرد خود را از دست دادند و شاهد بودیم شهید جانبی بت اوشانا بعد از ۳۸ سال به کشور برگشتند و زمانی که پیکر ایشان به ایران بازگشت، هیچ فردی را نداشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha